قزوین در انتظار بارندگی و کاهش محسوس دما

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: استان قزوین طی روزهای آینده شاهد بارندگی تا میزان ۴۰میلی‌متر و کاهش ۱۲درجه‌ای دمای هوا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ قدرت‌الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قزوین گفت: براساس پیش‌بینی های به عمل آمده، از امشب شاهد ورود سامانه جدید بارشی به سطح منطقه خواهیم بود که ضمن بارش‌های متوالی و کاهش دما، تا پایان هفته استان را درگیر خواهد کرد.
وی اضافه کرد: به گزارش اداره کل هواشناسی، از روز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده ضمن بارندگی در سطح استان، شاهد کاهش دمای هوا نیز خواهیم بود.
مهدیخانی با بیان اینکه رودخانه‌های استان باید از سوی شهرداری مورد رصد و پایش قرار گیرند، اظهارکرد: سال گذشته در این زمینه شاهد ورود جدی شهرداران بودیم تا جایی که پس بازدیدهای صورت گرفته از دهانه پل‌ها و بستر رودخانه‌ها، ۲۲۴نقطه حادثه خیز مورد شناسایی قرار گرفت.
به گفته این مسئول، امسال باید با بهره جستن از امکانات و ظرفیت بخش خصوصی در رفع نقاط حادثه خیز بسترهای رودخانه‌ای، از هرگونه مخاطرات احتمالی نیز در آینده جلوگیری کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین خاطرنشان کرد: پرهیز از سفرهای غیرضروری تا یک هفته آینده از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد که در این رابطه قرار شد اداره کل هواشناسی به صورت لحظه‌ای هشدارهای لازم را برای شهروندان صادر کند.
مهدیخانی یادآور شد: رعایت نکات ایمنی در جاده‌های کوهستانی و همچنین احتمال سرمازدگی درختان و محصولات کشاورزی نیز طی این مدت دور از دسترس نخواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =