تشریح برنامه های سال جاری معاونت سرمایه گذاری و اموراقتصادی منطقه آزاد اروند

معاونت سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی عملکرد سال گذشته، اهداف و برنامه های سال جاری این معاونت را به مدیرعامل این سازمان ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین از سازمان منطقه آزاد اروند ، معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای این سازمان تصریح کرد : در این نشست که روز گذشته در دفتر مدیرعامل انجام شد؛ هریک از مدیران این معاونت گزارش مختصری از عملکرد حوزه فعالیت خود در سال ۹۸ را ارائه و همچنین برنامه هایی که برای سال جاری ترتیب دادند را به رئیس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان تقدیم کردند.

سید علی موسوی توضیح داد: به صورت کلی این گزارش بخش های مختلف، سرمایه گذاری، تجارت، بازرگانی، صنعت، ثبت شرکت ها ، اداره کار، سایت تجاری شلمچه و همینطور گمرکات آبادان و خرمشهر را شامل می شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ راهبردی که در جهت تحقق جهش تولید در سال ۹۹ تدوین شده بود نیز در این نشست ارائه شد؛ تاکید کرد: امیدواریم با تعامل بین بخشی بین مدیران و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند و تشکیل کارگروه جهش تولید به ریاست مدیرعامل این سازمان این شعار درمنطقه ما تحقق پیدا کند.

این مقام مسئول اذعان کرد: در سال ۹۹ باید بتوانیم از ظرفیت های واحدهای تولیدی موجود در منطقه با رویکرد صادرات بهره ببریم . همچنین ارتقا تکنولوژی و بروزرسانی ماشین آلات کارخانجات را در دستور کار قرار دهیم و همینطور تاکید داریم که در سال جاری از خام فروشی جلوگیری شده و بتوانیم ارزش افزوده را داشته باشیم .

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست ضن تقدیر و تشکر از مجموعه معاونت سرمایه گذاری؛ضمن تایید برنامه های سال ۹۹ این معاونت نکاتی را نیز مطرح کرد.

اسماعیل زمانی گفت: مجموعه ی سرمایه گذاری تیم جوان و فعالی بودند که در سال گذشته علیرغم مشکلات عملکرد خوبی را ارائه دادند؛ امیدوارم این مسیر در سال جاری نیز تداوم داشته باشد.

وی افزود: با اتکا به فرمایش مقام معظم رهبری در سال جدید همگی بخش های این معاونت تلاش بیشتری بخصوص در بخش های کشاورزی، صنایع تبدیلی ، گسترش کشت های گلخانه ای و صنایع بسته بندی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : باید مرکز نوآوری و فناوری منطقه آزاد اروند را هم بعنوان یک پتانسیل بسیار خوب مورد تاکید قرار داد و از این ظرفیت در راستای تشویق سرمایه گذاران و ایجاد فرصت های جدید برای سرمایه گذاری استفاده شود.

زمانی تشکیل کارگروه تسهیل جهش تولید را ضروری دانست و تاکید کرد : باید همگی معاونین سازمان منطقه آزاد اروند با تعامل و هم فکری این ۲۰ راهبردی که ما در بخش تحقق جهش تولید دیدیم به سرانجام برسانند.
همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند استفاده از پتانسیل های بخش خصوصی بخصوص اتاق های بازرگانی و اصناف دو شهرستان آبادان و خرمشهر و مشارکت هرچه بیشتر فعالین اقتصادی، تجاری و صنعتی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: بوروکراسی اداری مخصوصا در گمرکات باید به حداقل برسد.

اسماعیل زمانی همچنین در پایان این نشست گفت: واحدهای تولیدی که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند باید مورد حمایت قرار گرفته و صیانت شوند تا پایان دولت تدبیر و امید به بهره براری برسند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =