کرونا این هنرمندان را گرفتار کرد

ویروس کرونای جدید دیگر چیز جدیدی نیست. حالا دیگر مردم تمام جهان از تمام قشرها در معرض این بیماری قرار گرفته‌اند. سلبریتی‌ها هم از قاعده مستثنی نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شیوع ویروس کرونای جدید مدت‌هاست که به مرحله پاندمی (همه‌گیری جهانی) رسیده است. حالا بیش از ۱۸۳ کشور درگیر این بیماری هستند و بر اساس آمارهای رسمی بیش از ۷۷ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر ابتلا به آن از دست داده‌اند.

رقم مبتلایان به این بیماری هم در سراسر جهان فراتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شده است. با این نرخ شیوع چهره‌های مشهور دنیای هنر طعم تلخ ابتلای به این ویروس را چشیده‌اند. در میان مبتلایان برخی بهبود یافتند و برخی متاسفانه جان به جان‌آفرین تسلیم کرده‌اند.

از تام هنکس تا جی‌کی رولینگ؛ سلبریتی‌هایی که کرونا گرفتند

یک ماه پیش بود که خبر ابتلای تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون به ویروس کرونای جدید رسانه‌ای شد. آن زمان هنوز شیوع کرونا به این شدت عیان نشده بود. این دو هنرمند سرشناس برای پروژه جدید تام هنکس به استرالیا سفر کرده بود که متوجه شدند به این بیماری مبتلا هستند.تام هنکس قرار است در فیلمی به کارگردانی باز لورمن درباره زندگی الویس پریسلی خواننده مشهور، نقش مدیر برنامه‌های این خواننده را بازی کند.

از آنجا که همسر تام هنکس پیش از این به بیماری سرطان مبتلا شده بود، این خبر بسیاری را نگران کرد. البته این زوج مشهور سینمایی از جمله مبتلایانی بودند که با طی دوره درمان بیماری‌شان بهبود یافت. آن‌ها پس از بهبودی به آمریکا سفر کردند.

یکی دیگر از چهره‌های سینمایی سرشناس که تقریبا همزمان با تام هنکس به کرونا مبتلا شد، اولگا کوریلنکو ستاره فرانسوی سینما و بازیگر فیلم «ذره‌ای آرامش» از مجموعه جیمز باند بود. او این خبر را در فضای مجازی اعلام کرد و گفت: «یک هفته‌ای می‌شود که بیمار هستم. علائم بیماری من بیشتر تب و کوفتگی بدن بود. قضیه را جدی بگیرید و مراقب خودتان باشید.»

ادریس البا بازیگر بریتانیایی برنده جایزه گلدن‌گلوب هم کرونا گرفت. او که برای بازی در سریال «لوتر» مشهور است، پس از ملاقات با فردی که مبتلا به کرونا بود، خودش را قرنطینه می‌کند و پس از آن تست کرونا می‌دهد که نتیجه‌اش مثبت می‌شود.

ستاره نروژی سریال «بازی تاج و تخت» دیگر چهره سینمایی مشهور مبتلا به کرونا بود. او که در «بازی تاج و تخت» نقش شخصیت تورمند را بازی می‌کرد و با مثبت شدن تست ویروس کرونا به صدر اخبار بازگشت.

دنیل دای‌کیم بازیگر کره‌ای که برای بازی در سریال «لاست» شهرت دارد، هم از کرونا در امان نبود. او هم از پلتفرم شبکه‌های اجتماعی برای اطلاع‌رسانی در این باره استفاده کرد و از قرنطینه خانگی خود خبر داد.

جی‌کی رولینگ نویسنده مجموعه رمان‌های «هری پاتر» در خبری غافلگیرکننده، پس از بهبودی کامل اعلام کرد که کرونا داشته است. او البته برای آزمایش دادن اقدام نکرده، اما مدعی شد که با داشتن تمامی علائم بیماری و بهره بردن از توصیه‌های پزشکی توانسته است، بر این بیماری غلبه کند.

دیگر چهره ادبیاتی مبتلا به کرونا، لوئیس سپولودا نویسنده سرشناس اهل شیلی است. او که در اسپانیا زندگی می‌کند، اواخر فوریه برای شرکت در یک جشنواره ادبی به پرتغال سفر کرده بود. نویسنده «پیرمردی که داستان‌های عاشقانه می‌خواند» هنگام بازگشت فهمید که به کرونا مبتلا شده است. از این نویسنده چند کتاب به فارسی ترجمه شده است.

پلاسیدو دومینگو خواننده نامدار اپرا یکی دیگر از چهره‌های مشهور مبتلا به کرونا بود. او که از خیلی وقت پیش با اتهامات سوءاستفاده و آزار جنسی روبه‌رو است، ۲۲ مارس در اسپانیا اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است.

دنیای مجریان مشهور هم از کرونا بی‌نصیب نماند. اندی کوهن مجری مشهور آمریکایی هم به کرونا مبتلا است. او نزدیک به ۳ هفته پیش به این ویروس آلوده شد، و تا حالا دیگر دوران بیماری را پشت سر گذاشته است.

آن‌ها که در اثر ابتلا به کرونا جان باختند

همین امروز خبر درگذشت بازیگر «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» بر اثر بیماری کرونا رسانه‌ای شد. جی بندیکت بازیگر فیلم‌های مشهوری چون «بیگانه‌ها» ساخته جیمز کامرون و «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» کریستوفر نولان، در حالی که ۶۸ سال داشت، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا جان باخت.

پیش از او چهره‌ها بسیاری از دنیای هنر بر اثر ابتلا به این ویروس جان باختند. کن شیمورا کمدین سرشناس ژاپنی، هفته پیش در ۷۰ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت. این کمدین ۷۰ ساله که شهرتش را در تلویزیون به دست آورده بود، اندکی پیش از ابتلا به کرونا برای بازی در اولین فیلم سینمایی‌اش انتخاب شده بود.

آدام شلسینگر آهنگساز برنده جوایز امی و گرمی یکی دیگر از قربانیان مشهور کرونا بود. او در ۵۲ سالگی بر اثر عوارض بیماری کووید۱۹ در بیمارستانی در نیویورک جان باخت. شلسینگر برای موسیقی متن فیلم «آن کاری که می‌کنی!» به کارگردانی تام هنکس نامزد دریافت جایزه اسکار هم شده بود.

والاس رونی موسیقیدان برنده جایزه گرمی و نوازنده ترومپت هم یک هفته پس از بستری در بیمارستان ایالت نیورجرسی آمریکا، بر اثر عوارض ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در سن ۵۹ سالگی درگذشت.

در این میان درو جک بازیگر مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» در  ۷۶ سالگی و بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس درگذشت. همسر این بازیگر بریتانیایی گفت تست کرونای او دو روز پیش فوتش مثبت اعلام شده بود و او هیچ دردی نداشت و در کمال آرامش در بیمارستان درگذشت. 

در اسپانیا هم لوچیا بوزه، یکی از بزرگ‌ترین ستارگان سینمای اروپا در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در ۸۹ سالگی در بیمارستان درگذشت. لوچیا بوزه، که در اصل به خاطر ابتلا به ذات‌الریه در بیمارستان بستری بود، بعد از راه یافتن ویروس کرونا به بدنش در خلال بستری بودن، دوشنبه بیست و سوم ماه مارس، درگذشت.

ترنس مک‌نالی، نمایشنامه‌نویس معاصر آمریکا و برنده جایزه معتبر تونی، یکی از مشهورترین قربانیان کرونا بود. او برنده ۴ جایزه تونی برای نمایشنامه‌های «عشق! دلاور! دلسوزی!»، «کلاس استاد» و موزیکال‌های «رگتایم»  و «بوسه زن عنکبوتی» شده بود.  این نویسنده ۸۱ ساله، سه‌شنبه ۲۴ مارس (۵ فروردین) در بیمارستانی در ایالت فلوریدای آمریکا درگذشت.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1373811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۹
    15 0
    امیدوارم بزودی همه مردم دنیا، این دهکده جهانی درمان بشوند و همه در امان باشیم و درسهایمان را از این آزمایش الهی گرفته باشیم.