رئیس جمهور به مجلس خواهد رفت؟ /پای برجام بازهم به صحن مجلس باز شد

فارس نوشت: اسدالله عباسی گفت:‌ طبق آیین‌نامه رئیس جمهور باید در جلسه رأی اعتماد به وزیر کشاورزی حاضر باشد و اگر نتواند حضور پیدا کند باید دلایل آن را به رئیس جلسه اعلام کند.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس رئیس جمهور باید در جلسه رأی اعتماد فردا به وزیر پیشنهادی کشاورزی حضور پیدا کند و به دفاع از وزیر پیشنهادی خود بپردازد.

وی افزود: چنانچه حضور در جلسه رأی اعتماد فردا برای رئیس جمهور میسر نبود باید دلایل آن را به نایب رئیس مجلس که رئیس جلسه رأی اعتماد است اعلام کند تا تصمیم دیگری توسط رئیس جلسه اتخاذ شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس آیین‌نامه در جلسه رأی اعتماد رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارد تا از وزیر پیشنهادی خود و برنامه‌هایش دفاع کند.

عباسی خاطرنشان کرد:‌ همچنین دو نفر موافق و دو نفر مخالف وزیر پیشنهادی در جلسه فردا صبحت خواهند کرد که هر موافق و مخالف ۱۵ دقیقه فرصت دارد تا مطالب خود را بیان کند. البته هر یک از موافقین یا مخالفین می‌توانند بخشی یا همه وقت خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهند.

وی در پایان گفت: در ادامه وزیر پیشنهادی نیز یک ساعت فرصت دارد تا برنامه‌های خود را برای نمایندگان تشریح کند و سپس رأی‌گیری آغاز می‌شود.

مجلس فردا گزارش روند اجرای برجام را بررسی می‌کند

همچنین مجلس شورای اسلامی فردا چهارشنبه (۲۰ فروردین ماه ۹۹) با حضور نمایندگان مجلس جلسه علنی خواهد داشت.

بر این اساس بررسی برنامه و صلاحیت کاظم خاوازی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی و اخذ رأی اعتماد (در اجرای ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی) در دستور کار خواهد بود.

همچنین وکلای ملت گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با عنوان‌های استان‌های ساحلی و کلانشهرها با مشارکت بخش غیردولتی (اعاده شده از شورای نگهبان ۲) و همچنین گزارش کمیسیون امور داخلی و شوراها در مورد طرح اصلاح مواد یک و ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی (اعاده شده از شورای نگهبان ۳) را استماع و بررسی خواهند کرد.

مجلس البته قرار است فردا در اجرای ماده ۴۵ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره روند اجرای برجام در مقطع زمانی ۲۶ تیر ماه ۹۶ تا ۲۶ تیر ماه ۹۷ و همچنین ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه مالیات بر ارزش افزوده (ارجاعی از جلسه علنی به کمیسیون) را در دستور کار خود دارد.

زمان برگزاری جلسه علنی فردای مجلس شورای اسلامی از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر خواهد بود. 

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374068

برچسب‌ها