تعیین دستمزد کارگران قرارداد موقت در چه مرحله‌ای است؟

ایرنا به نقل از ناصر چمنی نوشت: شیوع بیماری کرونا و عدم تعیین دستمزد ٩٩ باعث شده بلاتکلیفی کارگران قرارداد موقت و کارمزد شده است و برخی کارفرمایان از این شرایط سواستفاده می‌کنند.

بناصر چمنی گفت: یش از ٩۶ درصد جامعه کارگری قرارداد موقت هستند و معمولا قراردادهای یک ماهه تا یک ساله دارند و شیوع بیماری کرونا مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: در این شرایط شاهد هستیم که تلاش می‌شود به قشرهای مختلف کمک شود؛ دولت تسهیلاتی را برای کارفرما در نظر می‌گیرد و در خبرها بارها می‌شنویم که باید از بنگاه‌های تولیدی حمایت شود. این در حالی است که ما باید به جامعه کارگری و خانواده‌های آنها نیز توجه کنیم چرا که این قشر از جامعه الان وضعیت درآمدی مشخصی ندارند و چون بیشتر آنها قرارداد موقت هستند، مشکلاتی برای آنها به وجود آمده است. 
نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: با توجه به اینکه دستمزد کارگران تاکنون مشخص نشده، برخی از کارفرمایان منتظر انجام این کار هستند و تا بعد از آن با کارگران قرارداد امضا کنند و این شرایط بیم سواستفاده برخی از این شرایط را دارند.


چمنی گفت: نمایندگان کارگران آماده بودند در تعطیلات نوروز جلسات تعیین مزد برگزار شود اما این اتفاق میسر نشد و تا کنون دعوتنامه و تماسی برای تشکیل جلسه شورای عالی کار نداشتیم. 
وی درباره اجرای پروتکل های ابلاغی به کارگاه‌ها برای سلامت کارگران در برابر بیماری کرونا گفت: اکثر کارگاه ها تلاش می‌کنند موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند اما متاسفانه ماسک به اندازه کافی وجود ندارد و کارفرمایان در تامین آن مشکل دارند. 
نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: برخی از کارفرمایان اجازه بازدید به ما را نمی‌دهند و بنابراین از وزارت کار می‌خواهیم بازرسان خود را سرزده و بی‌خبر به کارگاه‌ها بفرستند و از نزدیک در جریان اجرای نکات بهداشتی مقابله با کرونا قرار گیرند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =