«خاوازی» چه برنامه‌ای برای حذف دلالان از وزارت جهاد کشاورزی دارد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: وزیر آتی جهاد کشاورزی باید برنامه مدونی برای حذف سودجویان و دلالان این وزارتخانه داشته باشد.

‌به گزارش خبرآنلاین، حسین مقصودی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی مشکلات گوناگونی چون انحصار در واردات و صادرات محصولات کشاورزی و حذف برخی از محصولات کشاورزی از سفره مردم را دارد و باید وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برنامه مشخصی برای حل این مشکلات داشته باشد.

وی افزود: بخش کشاورزی یارانه زیادی را جهت تأمین معیشت مردم دریافت می‌کند اما سهم کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی از دسترنج خود معمولاً قابل توجه نیست.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی با خیل عظیمی از کشاورزان و دامداران در ارتباط است اما به این مسئله توجه ندارد که کشاورزان و دامداران مشکلات عدیده‌ای دارند و دلالان و سودجویان جای این افراد را گرفته‌اند و خاوازی باید توضیح دهد که چه برنامه‌ای برای حذف سودجویان و دلالان این وزارتخانه دارد.

مقصودی افزود: همچنین وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی باید بگوید که چه برنامه‌ای برای استفاده کشاورزان واقعی از بانک کشاورزی دارد چرا که بانک کشاورزی به نام کشاورزان است اما معمولاً دلالان و سودجویان از آن منتفع می‌شوند.

وی با بیان اینکه دولت با واردات بی‌رویه عملاً رقیب کشاورزان واقعی کشور شده است، گفت: یکی از مشکلات اساسی کشاورزی و دامداری در کشورمان، سرکوب کشاورز و دامدار در تولید است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و راهکارهایی برای حل آن اندیشیده شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های قبلی در طول ۴۰ سال گذشته برای مدیریت این وزارتخانه منسوخ است، افزود: امروز شاهد نوسانات بسیار زیاد در قیمت محصولات کشاورزی هستیم که این وضعیت باعث شده کشاورز و دامدار ندانند که چه محصولی را کشت کنند و باید با حمایت از کشاورزان و دامداران، فضایی ایجاد شود تا آنان به ادامه فعالیت خود ترغیب شوند.

مقصودی گفت: حال و روز وزارت جهاد کشاورزی وخیم است و حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی نتوانست در هیئت دولت، حق کشاورز و دامدار را بگیرد و عملاً لابی‌گر خوبی برای آنان در هیئت دولت نبود که باید وزیر بعدی جهاد کشاورزی حمایت‌های بیشتری از کشاورزان و دامداران داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امور بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده و این مسئله آسیب بسیار زیادی به کشاورزان و دامداران زده است که وزیر آتی جهاد کشاورزی باید برنامه عملی و واقعی برای حل این معضل و همچنین نوسازی قنوات تخریب شده و باغ‌های فرسوده داشته باشد.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =