۱۰۱مورد شناسایی تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان لرستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: امسال در تعطیلات نوروزی با توجه به شیوع ویروس کرونا به منظور پیشگیری از ابتلا کارکنان بر رعایت نکات بهداشتی تاکید و این مهم توسط عوامل گشتی مد نظر قرار گرفته است .

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «کاوس رمضان زاده» افزود :امسال۱۲گشت‎ حفاظتی خودرویی با نظارت سرهنگ قدمی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی از تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۸ لغایت ۱۵/۱/۱۳۹۹ در آماده‎باش کامل به‌سر برده و اراضی کشاورزی و باغ‌های استان را رصد نموده اند.

وی افزود: متاسفانه در تعطیلات سال نو عده‌ای با سوءاستفاده از فرصت ایجاد شده اقدام به تغییر غیرمجاز اراضی کشاورزی می نمایند ، از این رو  مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با تشکیل اکیپهای گشت‌زنی به صورت مستمر در سطح استان تعداد ۱۰۱مورد تغییر کاربری شناسایی؛تعداد ۵مورد جمع آوری ادوات و تجهیزات ؛تعداد ۷مورد اجرای تبصره یک ماده ۱۰داشته است که  تعداد شناسایی تغییر کاربری و تحویل اخطاریه  به متخلفین نسبت به آمار فروردین سال گذشته افرایش ۷۱ درصدی داشته است . 

وی از مردم درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی، موضوع را از طریق سامانه ۱۳۱ که به‌صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل فعال می باشد ، اطلاع دهند.

مدیر امور اراضی استان لرستان تاکید کرد: با دادستان مرکز استان و شهرستان ها و نیروی انتظامی جهت اجرای تبصره یک ماده ۱۰  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی  هماهنگی لازم صورت گرفت و با متخلفان برخورد قانونی شد.

 رمضان زاده اقدامات ترویجی‌- آموزشی شامل توزیع بروشور و نصب بنر در معابر پرتردد و گلوگاه‌های سطح شهر و روستا توسط گشت‌های حفظ کاربری ؛ ارسال بیش از ۲۰۰۰ پیامک به (کشاورزان ،شوراها، دهیاران،و...)  ارسال پیامک به متخلفین شناسایی شده ،اطلاع رسانی وسیع در فضای مجازی با استفاده از شبکه های بومی و محلی  را از دیگر فعالیتهای مدیریت امور اراضی در ایام نوروز اعلام کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =