ترامپ تهدید سازمان جهانی بهداشت را پس گرفت، گراهام آن را از سر گرفت:پول نمی دهیم!

ایسنا نوشت: لیندسی گراهام متعهد شد که از قطع بودجه آمریکا برای تامین سرمایه سازمان جهانی بهداشت در طرح اعتبارات آینده کنگره اطمینان حاصل کند.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه اظهار کرد، از قطع بودجه آمریکا برای تامین سرمایه سازمان جهانی بهداشت در طرح اعتبارات آینده کنگره مطمئن خواهد شد و "این بار را از دوش رییس جمهور" آمریکا برخواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گراهام افزود: در طرح اعتبارات بعدی هیچ پولی به سازمان جهانی بهداشت تخصیص نخواهد یافت. من مسئول کمیته اعتبارات هستم و از تامین سرمایه سازمان جهانی بهداشت تحت رهبری فعلی حمایت نمی‌کنم. آن ها فریب کار، کُند و پوزش خواهان چینی هستند.
وی افزود، فکر نمی‌کند تخصیص این بودجه به سازمان جهانی بهداشت "سرمایه گذاری خوبی در رهبری فعلی آمریکا باشد" و "تا زمانی که رهبری آمریکا تغییر نکرده، به نفع این کشور است که این بودجه را متوقف کند" زیرا آنها در زمینه مقابله با کروناویروس عملکرد قابل قبولی نداشته‌اند.
گراهام این اظهارات را پس از آن بیان کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در نشست ستاد مقابله با کرونا درباره احتمال توقف بودجه آمریکا برای سازمان جهانی بهداشت گفت: آن را بررسی خواهیم کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید در خصوص رویدادهای مربوط به شیوع ویروس کرونا در این کشور بدون ارائه توضیح و جزئیات بیشتری گفت: ما (پرداخت) پول‌های اختصاص داده شده به سازمان جهانی بهداشت را تعلیق خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا با زدن این برچسب به سازمان مذکور که "به نظر نهایت جانبداری را از چین داشته " این مساله را امری نادرست خواند و ادعا کرد: سازمان جهانی بهداشت چه بسا بیش از آنچه در ابتدا رو کرد، می‌دانست.

به ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا، سازمان جهانی بهداشت کشورش را در زمینه منع سفر از و به چین در پی شیوع کرونا گمراه کرد.

ترامپ همچنین اضافه کرد، سازمان جهانی بهداشت در از سرگیری هشدار درباره ویروس کرونا تاخیر داشت و ممنوعیت سفری که او اعمال کرده بود را مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهوری آمریکا اما چند دقیقه بعد از این اظهارات از موضع خود برگشت و گفت، تصمیم نگرفته پرداخت سهم خود را متوقف کند بلکه تنها قصد دارد احتمال این مساله را بررسی کند.

وی این گونه توجیه کرد: من نگفتم این کار را خواهم کرد، بلکه گفتم این احتمال را بررسی خواهم کرد.

این در حالی است که آمریکا بزرگترین مشارکت کننده در تامین بودجه سازمان جهانی بهداشت است.

ترامپ صبح سه‌شنبه در یک سری رشته توییت سازمان جهانی بهداشت را به باد انتقاد گرفت و نوشت: سازمان جهانی بهداشت جدا شکست خورد، عجیب است که این سازمان پول بسیار زیادی از آمریکا دریافت می‌کند اما تمرکزش روی چین است.

این هجمه ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت در شرایطی است که آمار مرگ و میر ناشی از کووید – ۱۹ در آمریکا به ۱۱ هزار تن رسیده در حالیکه آمار مبتلایان در این کشور بیش از ۳۸۵ هزار تن گزارش شده است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک ایرانی آمریکایی US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۰
    0 0
    مردک بیشرف شارلاتان همیشه کم کاریهای خودش رو میندازه گردن دیگران. دقیقا مسئول مرگ هزاران نفری که در آمریکا تلف شدند و همینطور بیشتر هم میشه شخص دونالد ترامپ هست که از ابتدا همه گیری ویروس کرونا را در همه اظهار نظرهاش مسخره می کرد. هنوز هم می بینید که دنبال باز کردن هر چه زودتر کسب و کارهاست که بخاطر شرایط بد اقتصادی در انتخابات ضربه نخوره و جون مردم ذره ای براش ارزش نداره. در مورد قطع پروازها از چین به آمریکا و برعکس هم به مردم دروغ گفت و با اطلاع دقیق میگم که فقط این اتفاق ده روز متوقف شد و بعد ادامه پیدا کرد. فقط می گفتند مأموران بهداشت تب مسافرها رو قبل از سوار شدن اندازه می گیرند. انگار همه اونهایی که ناقل هستند خودشون هم بسرعت علائم بیماری رو نشون میدن. لیندسی گراهام هم یک موجود بیسواد با افکار تند و خطرناک و در مواردی بدتر از ترامپ است.