نکاتی که قبل از انتخاب یک ماشین اصلاح برقی باید بدانید

خیلی وقت است که مردان دیگر از تیغ برای اصلاح صورت خود استفاده نمی‌کنند. اختراعات گوناگون در این صنعت طی سالها، زمینه‌ساز تولید برخی از ماشین‌های اصلاح برقی شده است. این ماشین‌های اصلاح بسیار با دوام و موثرتر از ماشین‌های اصلاح قدیمی هستند.

همراه داشتن یک ماشین اصلاح صورت در روزمره‌ی خود نظافت و مرتب بودن شما همیشه را تضمین می‌کند و باعث می‌شود که همیشه صورتی صاف و مرتب داشته باشید، اما چه ماشین ریش‌تراشی برای شما مناسب است؟

مانند تمام وسایل برقی که تا به امروز تولید شده‌اند، انتخاب ماشین ریش‌تراش مناسب هم از بین صدها مدل موجود در بازار کار ساده‌ای نسیت.

برای اینکه یک تصمیم‌گیری آگاهانه داشته‌باشید، نکات زیر را حتماُ در نظر بگیرید:

۱. نوع منبع تغذیه و مصرف ( باسیم/بی‌سیم)

اساساً ماشین‌های ریش‌تراش مختلفی وجود دارند که  بر اساس منبع توان آنها به سه نوع تقسیم می‌شوند. تعدادی از ماشین‌های ریش‌تراشی بوسیله‌ی باتری کار می‌کنند. اکثر این ماشین‌ها دارای باتری‌های سایز AA هستند.

 این ماشین‌ها مدت زیادی است که قدیمی شده‌اند و در مقابل ماشین‌های ریش‌تراش جدیدی که دارای شارژر برای باتری خود هستند، تقریبا شانسی ندارند. نوع دوم ماشین‌های اصلاح دسته‌ای هستند که برای استفاده از آن‌ها برای مدت زمانی مشخص باید آن‌ها را به منبع تغذیه‌ی ماشین اصلاح وصل کنید و اجازه دهید تا شارژ شوند. پس از شارژ، ماشین‌ اصلاح تا زمانی که باطری شود کار می‌کند.

آخرین نوع ماشین‌های اصلاح، ماشین‌های سیم‌دارهستند. این ماشین‌ها باید هر زمان که استفاده می‌شوند به منبع برق وصل شوند. از این رو، بهترین ماشین ریش تراش عمدتا به ترجیح و سبک زندگی شخصی شما بستگی دارند.

چه نوع ماشینی نیاز دارید؟

ماشین اصلاح برقی

شاید کمی عجیب باشد اما همه‌ی ماشین‌های اصلاح برقی برای تمام نیازهای شما مناسب نیست. از آنجا که امروزه برندهای مختلف و مدل‌های مختلفی از ماشین‌های اصلاح تولید می‌شوند، اولین نیاز شما این است که بدانید چرا به یک ماشین اصلاح نیاز دارید.

نسبت به نیازتان برای اصلاح، شما باید بین ماشین‌های اصلاح چرخشی، فویلی و یا تریمرها یک‌کدام را انتخاب کنید.

ماشین‌های ریش‌تراش فویلی

اگر پوست حساسی دارید، اما دوست دارید به صورت روزانه موهای صورت خود را اصلاح کنید، باید ماشین‌های اصلاح فویلی را انتخاب کنید. امروزه بیشتر ریش‌تراش‌های فویلی دارای یک فویل فلزی هستند که مانع از تماس مستقیم تیغ ریش‌تراش با پوست شما می‌شود. این ویژگی است که مانع از تحریک پوست شما در هر وقت تراشیدن با ریش‌تراش می‌شود. با این حال، ماشین اصلاح فویلی برای کوتاه کردن موها مناسب نیست.

ماشین‌های اصلاح چرخشی

 ماشین‌های اصلاح روتاری یا چرخشی به جای تیغه از تیغ‌های چرخشی استفاده می‌کنند که دارای سری‌های متحرک برای برش مو است. این ریش‌تراش‌ها هنگام کوتاه کردن مو حتی در مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است، نتایج بسیار خوبی به شما می‌دهند. این امر عمدتاً به این دلیل است که تیغه‌های برش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند مطابق با خطوط صورت شما باشند.

امروزه انواع مختلفی از ماشین‌های اصلاح چرخشی وجود دارند که تفاوت آن‌ها در تعداد سری‌هایشان است.

اصلاح خشک یا مرطوب؟

ماشین اصلاح

آیا ترجیح می‌دهید از ریش‌تراش خود در حمام استفاده کنید و یا از رطوبت ‌دور باشید؟

اگر از آکنه رنج می‌برید یا فقط پوست حساسی دارید، باید هنگام استفاده از ریش‌تراش از کرم یا ژل اصلاح استفاده کنید. آنچه در این مورد باید بدانید این است که برخی ریش‌تراش‌ها به شما امکان استفاده از ژل و کرم اصلاح را نمی‌دهند.

امروزه بعضی از ماشین‌های ریش‌تراش گران‌قیمت، خصوصاً آن‌هایی که به همراه شارژر و تمیزکننده هستند، به شما اجازه‌ی استفاده از کرم یا ژل اصلاح را نمی‌دهند.

اگر مایل به استفاده از ژل و کرم هنگام اصلاح هستید باید بهترین ماشین‌های ریش‌تراش مرطوب یا خشک را انتخاب کنید. در چنین حالتی، کرم یا ژل ممکن است به تمیزکننده یا شارژ آسیب برساند. از این رو استفاده از کرم یا ژل با این ریش‌تراش‌ها امکان‌پذیر نیست.

 انتظار چه امکاناتی را دارید؟

باید در نظر بگیرید که ماشین اصلاح دارای چه امکاناتی باشد. مثلا اگر دنبال ماشین اصلاح خط زن هستید حتماً چک کنید دستگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید این گزینه و امکان را داشته باشد. پیشنهاد می‌کنم دستگاه دوکاره برای صورت و موی سر را خط بزنید. چرا که بهترین ماشین اصلاح سر نمی‌تواند همزمان بهترین دستگاه برای اصلاح صورت هم باشد. و بهتر است برای هر کدام ماشین مناسب آن کار را انتخاب کنید.

سهولت و در دسترس بودن تعویض تیغ‌ها

اگرچه تیغ‌های ریش‌تراش‌های برقی دوام زیادی دارند و به مدت قابل توجهی قابل استفاده هستند، درنهایت کند می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند. در این زمان است که باید تیغه‌های دستگاه را عوض کنید تا بتوانید از ریش‌تراش خود استفاده کنید.

اگر ریش‌تراش فویلی خریداری می‌کنید باید از سهولت تعویض تیغه‌ها و فویل‌ها اطمینان حاصل کنید. در مورد ریش‌تراش‌های چرخشی باید مطمئن شوید که سری‌های چرخشی به راحتی پیدا و تعویض می‌شوند. همچنین باید قیمت مناسب آن‌ها را درنظر داشته باشید.

 اگر اجزای ریش‌تراش قابل دسترس نباشند، دیگر قادر به استفاده از ریش‌تراش خود نیستید. در این صورت هنگام از کار افتادن سری‌های چرخشی یا کند شدن تیغه‌ها باید به فکر خرید دستگاهی جدید باشید.

در خرید اینترنتی به این دلیل که شما محصول را از نزدیک نمی‌بینید و نمی توانید خیلی از موارد را چک کنید پس نیاز به یک راهنمای خرید دارید.

ما اطمینان حاصل کردیم که در این مطلب نکات مهمی که برای انتخاب یک محصول با کیفیت نیاز دارید را به شما معرفی کنیم. امیدوارم با این مطلب به شما در انتخاب مناسب با نیاز شما کمک کرده‌ باشیم.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374364