بی توجهی نمایندگان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضدکرونایی در صحن مجلس /امکان ادامه برگزاری جلسات صحن علنی وجود دارد؟

فارس نوشت: سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: امکان برگزاری جلسات صحن بدون سیستم و امکان رای گیری الکترونیکی به آن شکلی که امروز برگزار شد وجود ندارد و در صدد هستیم تا سیستم‌ها نصب و راه‌اندازی شده و در اختیار همه نمایندگان حاضر در صحن قرار گیرد.

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی، گفت: امکان ادامه برگزاری جلسات صحن بدون سیستم و رأی‌گیری الکترونیکی به آن شکلی که امروز و دیروز برگزار شد وجود ندارد.

وی افزود: تمام تلاش ما بر این است که سیستم تمام نمایندگان ضمن رعایت فاصله معین شده و اصول بهداشتی نصب و این امکان برخورداری از سیستم برای تمام نمایندگان حاضر در صحن فراهم شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: تلاش ما بر این است که تمام ظرفیت صحن برای حضور نمایندگان استفاده شود و جلسات را با کیفیت بهتری تا هفته‌های آینده برگزار کنیم.

عباسی با اشاره به نشست اعضای هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس خاطرنشان کرد: در این جلسه بنا شد تا کمیسیون‌ها فعال شوند و برنامه‌های در دستورکار خود را به سرانجام برسانند تا تکلیف طرح‌ها و لوایح نیمه کاره تا پایان این دوره مجلس مشخص شود.

وی در پایان گفت: در جلسه اعضای هیأت رئیسه که پس از نشست با روسای کمیسیون‌های تخصصی برگزار شد، بنا بر این شد تا جلسه دیگری در روز دوشنبه هفته آینده با روسای کمیسیون‌ها برگزار شود و روسای کمیسیون‌ها برنامه‌های خود را به هیأت رئیسه ارائه کنند و سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده نیز جلسات صحن را خواهیم داشت.

جزئیات جلسه رؤسای کمیسیون‌ها با هیات رئیسه مجلس

همچنین عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز اعضای هیأت رئیسه با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس گفت: در این جلسه روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس به عدم رعایت اصول بهداشتی در برگزاری جلسات علنی صحن در روز گذشته و امروز اعتراض خود را اعلام کردند.

وی افزود: روسای کمیسیون‌های تخصصی در این اعتراض نظرشان بر این بود که اگر به این شکل بخواهد جلسات برگزار شود، نمایندگان آسیب می‌بینند و اگر بخواهد اصول بهداشتی در برگزاری جلسات صحن مانند دیروز و امروز رعایت نشود، اگر جلسات برگزار نشود، بهتر است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: هم چنین در این جلسه موضوع طرح‌ها و لوایحی که نیمه کاره باقی مانده‌اند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر این نکته تأکید شد که تا پایان دوره فعلی مجلس کار این طرح‌ها و لوایح به پایان برسد.

عزیزی خاطرنشان کرد: در این جلسه به عنوان مثال لایحه مالیات بر ارزش افزوده که ۲۰ ماده آن باقی مانده مطرح شد و همه حاضران در جلسه بر این نکته تأکید کردند که این لایحه، طرح‌ها و لوایح این چنینی باید هر چه زودتر کار بررسی و تصویب‌شان در همین دوره مجلس به پایان برسد.

وی افزود: حاضران در این جلسه هم چنین بر اقدامات لازم پیشگیرانه و درمانی لازم برای رفع بیماری کرونا در کشور تأکید کردند و بنا شد تا روسای کمیسیون‌ها پیشنهادات خود را در رابطه با مسائل مختلف مطرح شده در جلسه و از جمله در مورد نحوه برگزاری جلسات صحن به هیأت رئیسه ارائه کنند تا تصمیم لازم در این باره اتخاذ شود.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374492

برچسب‌ها