۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۶

سفیر اسبق ایران در بحرین معتقد است فقط شیعیان عربستان نیستند که به وضعیت موجود اعتراض دارند. شکاف های حاکمیت و مردم در عربستان به منطقه شرقیه و شیعیان محدود نمی شود و بررسی مسائل عربستان نیاز به بحث جداگانه ای دارد.

محمد فرازمند درگفتگو با خبر پاسخ این سوال را که آیا این احتمال وجود دارد که با پیروزی شیعیان در بحرین، در عربستان نیز شاهد اوج گیری قیام شیعیان باشیم،اینچنین داد :اولا انقلاب مردم بحرین را نباید در چهارچوب مطالبات طائفی و مذهبی محدود کرد.در کنار شیعیان بخشی از اهل سنت بحرین نیز خواستار انجام اصلاحات در این کشور هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه خود شیعیان نیز از اینکه قیام آنها قیامی شیعی معرفی شود،احتراز می کنند،تصریح کرد در واقع مخالفین تغییرات در بحرین سعی دارند مطالبات مردم را در قالب های مذهبی و طائفی معرفی کنند.

فرازمند بر این باور است که البته شیعیان به عنوان بخش مهمی از جامعه بحرین در طول 40 سال گذشته از بسیاری از حقوق مدنی خود محروم بوده و اکنون نیز به عنوان شهروند بحرینی و نه شیعه خواستار رفع محرومیت های مدنی  هستند. عربستان نیز مسائل و مشکلات داخلی خاص خود را دارد.16146

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =