فعال شدن ۱۰ هزار نیروی جهادگر البرزی در مقابله با کرونا

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: تاکنون سپاه استان اقدام به تهیه و توزیع ۳۵۰۰ بسته معیشتی کرده و ۱۲ هزار بسته دیگر تهیه و در حال توزیع است و تا هفته آینده نیز کمک ها با همت خیرین خیلی بیشتر می شود.

به گزارش خبرآنلاین استان البرز، سردار سید یوسف مولایی در آیین مراسم عملیات کاروان «مهر مهدوی» با هدف ضدعفونی معابر و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی اظهار داشت: این عملیات فرهنگی، بهداشتی و درمانی با هدف ترویج فرهنگ مهدوی و کمک به مردم در مبارزه با بیماری منحوس کرونا به اجرا درآمده است.
وی افزود: مجموعه سپاه و بسیج در رده های مختلف همچون لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع)، نواحی سپاه، اقشار مختلف بسیج و معاونت ها حدود ۴۵ روزی است که اقدامات خود را در مقابله با کرونا آغاز کرده اند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه هماهنگی و همفکری خوبی در مبارزه با کرونا صورت گرفته، اظهار داشت: در ابتدای شیوع بیماری کرونا ۱۴ دلیل برای مستعد بودن استان البرز در شیوع جدی این بیماری وجود داشت ولی اقدامات خوب به خصوص در کادر بهداشتی و درمانی و با همدلی سپاه و بسیج باعث شد تا این اتفاق منحوس نیافتد.
سردار مولایی یادآور شد که از سوم اسفند ماه سال گذشته دستورالعمل ها صادر و در قالب این دستورالعمل ماموریت ها به سپاه و بسیج ابلاغ شد که این اقدامات با سازماندهی نیروهای بسیجی و توانمندی درمانی و بهداشتی سپاه در لشکر ۱۰ و نواحی مقاومت آغاز شد.
وی گفت:‌ به طوریکه با پیش بینی وضعیت قرمز در استان، اقدام به ایجاد ۲ نقاهتگاه در کرج و هر شهرستان نیز یک نقاهتگاه که در صورت لزوم برای قرنطینه یا ایزوله نیز استفاده می شدند.
فرمانده سپاه البرز تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی تمام مناطق استان از طریق خودروهای جنگ نوین لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) و اقشار بسیج انجام شد ضمن اینکه با تشکیل گروه های جهادی،‌حدود ۱۰ هزار نفر در این گروه ها برای تولید ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقدامات پیشگیرانه فعال شدند.
وی ادامه داد: هم اکنون روزانه ۴۵ تا ۵۰ هزار ماسک معمولی و n۹۵ در این کارگاه ها تولید می شود.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه ۸۱ درصد غربالگری در استان برای کمک به بهداشت و درمان انجام شده، اضافه کرد: بیماریابی در مراجعه به در منازل نخستین وظیفه قبل از ورود بیماران به بیمارستان ها بوده است.
سردار مولایی با اشاره به تشکیل قرارگاه های محله محور در محلات استان، راه اندازی ایستگاه های پایش سلامت، غربالگری و آموزش مردم را از دیگر اقدامات دانست  و گفت: تاکنون سپاه استان اقدام به تهیه و توزیع ۳۵۰۰ بسته معیشتی کرده و ۱۲ هزار بسته دیگر تهیه و در حال توزیع است و تا هفته آینده نیز کمک ها با همت خیرین خیلی بیشتر می شود.
وی در پایان به حضور جهادی طلاب بسیجی اشاره کرد وخاطر نشان کرد: در جایی که حتی خانواده ها از متوفیان خود دور می شوند و ترس از نزدیک شدن به آن ها دارند، ۱۵۰ طلبه بسیجی در آرامستان بهشت علی (ع) استان حضور یافته و کار تغسیل، کفن و دفن این جانباختگان را انجام می دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1374838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =