۰ نفر
۲۵ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۷

در پی بالا گرفتن تظاهرات مردم بحرین که سرنگونی رژیم حاکم را خواستار شده‌اند و با دخالت نیروهای عربستانی،‌ اماراتی و قطری در سرکوب معترضان که به بحرانی‌تر شدن امور منجر شده است، بورس، مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند.

به گزارش فارس، شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با بیان اینکه صبح امروز چهارشنبه ارتش بحرین با پشتیانی نیروهای ضد شورش با حمله به تحصن کنندگان در میدان "لؤلؤه " با شلیگ گلوله‌های مشقی و گاز اشک آور سعی در متفرق کردن مردم کردند، افزود: دقایقی پیش اخباری مبنی بر تیراندازی با گلوله‌های جنگی به سوی مردم به اطلاع ما رسید که چندین مجروح بر جای گذاشته است.

وی که با تلویزیون الجزیره گفت‌وگو می‌کرد با اشاره به خشونت ارتش بحرین و نیروهای موسوم به "پیش آهنگی سپر الجزیره " وابسته به شورای همکاری خلیج فارس با مردم، گفت: ارتش بحرین گویی با مردمی غیر از مردم کشورش برخورد می‌کند و در حقیقت شبیه ارتش لیبی در سرکوب مردمش به گونه‌ای که آدمی گمان می‌کند با دشمن می‌جنگند؛ فعالیت می‌کند.

سلمان در پاسخ به سئوالی درباره راه حل بحران بحرین با بیان اینکه راه حل از دهانه تانک و تفنگ بر نمی‌آید، گفت: راه حل از سوی مردم کشور و از طریق راه‌های مسالمت آمیز به دست می‌آید نه اینکه به خشونت و سرکوب روی آورده شود.

وی افزود: خواسته‌های مردم بحرین همانند خواسته‌های مردم مراکش است که پادشاه آن کشور از ابتکار خود در اعمال اصلاحات سیاسی سخن گفت بدون اینکه به خشونت روی بیاورد. چنین برخورد متمدنی بایستی از پادشاه بحرین صورت می‌گرفت.

دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین با اشتباه خواندن دخالت نیروهای نظامی شورای همکاری خلیج فارس در امور داخلی بحرین، گفت: مردم بحرین طی اقداماتی مسالمت آمیز خواستار اصلاحات سیاسی شده و این نیروها به جای دخالت نظامی بهتر بود که در اعمال آن اصلاحات مشارکت می‌کردند... وقتی ملتی مظلوم می‌شود جا دارد که از مظلوم دستگیری شود. این نیروها باید در جنگ با کشور دشمن به کار گرفته شوند نه اینکه گلوله‌های آنان به سوی مردم شلیک شوند.

این گزارش حاکی است که در پی بالا گرفتن تظاهرات مردم بحرین که سرنگونی رژیم حاکم را خواستار شده‌اند و با دخالت نیروهای عربستانی،‌ اماراتی و قطری در سرکوب معترضان که به بحرانی‌تر شدن امور منجر شده است، بورس، مدارس و دانشگاه‌های این کشور تا اطلاع ثانوین تعطیل شدند. 16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۹
    1 0
    مرگ بر منافقان,ال سعود,ال خلیفه و دراکولای بزرگ(اباما)
  • زهرا IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۸
    1 0
    من از خداوند منان برای مردم بحرین آرزوی صبر می طلبم و به آنها می گویم استقامت کنید و صبر داشته باشید که خاوند با صابران است
  • بوسف عابدين KW ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    1 0
    مهدي جان جانا ببن ظالم به جولان آمده@ با مسلسل توپ و تانك اينك به ميدان آمده@ يار مظلومان بيا اي حامي دلها بيا@ اشك يتيمان راببين اي زاده ي زهرا بيا@خدايا مهربانا صبر ماتاب شده دلهامان به درد آمده و سينه هامان مملو از ماتم شده . اين همه صبر اين همه ...... خدايا به قول حافظ در دايره ي قسمت ما نقطه ي پرگاريم لطف آنچه تو انديشي حكم آنچه تو فرمائي
  • بوسف عابدين KW ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    1 0
    درد مارا نيست درمان الغياث هجر مارا نيست پايان الغياث يا غياث المستغيثين اسلام ناب محمدي را كمك كن وريشه ي آل سعود آل خليفه و ....همانهايي كه به قول خودشان كليددار خانه ات هستند ريشه ي همه را بخشكان و آنها را به درك واصل كن آمين يا رب العلمين