۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
راهکار دیلی میل برای خروج از بحران کرونا

ایرنا نوشت: روزنامه دیلی‌میل انگلیس در گزارشی با اشاره به بحران کرونا در جهان و دورنمای ناپیدای خروج از محدودیت‌های منع رفت‌وآمد سه راهکار مختلف را از نگاه کارشناسان مورد بررسی قرار داده است.

این گزارش می افزاید: محدودیت‌های تردد در انگلیس ممکن است ماه‌ها ادامه پیدا کند چون این کشور نه به آمار واقعی مبتلایان به کرونا دسترسی و نه ابزاری برای پایان دادن به این وضعیت در اختیار دارد.

گفته می‌شود که انگلیس دو هفته به لحاظ وضعیت همه گیری کرونا با ایتالیا فاصله دارد. با توجه به اینکه این کشور هنوز موفق به کنترل کرونا نشده، انتظار می‌رود که امروز (شنبه) مقررات منع رفت‌وآمد را تا ۳ می (۱۴ اردیبهشت) تمدید کند.

پزشکان در انگلیس می‌گویند تا زمانی که امکان آزمایش انبوه سرم‌شناسی در سراسر کشور وجود نداشته باشد خروج از محدودیت‌های کنونی تصمیم عاقلانه‌ای نیست.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس، بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

در حال حاضر روزانه ۱۵ هزار آزمایش کرونا در انگلیس انجام می‌شود که این میزان در قیاس با ۷۰ هزار آزمایش روزانه در آلمان ناچیز است. همچنین ماه‌ها تا ساخت واکسن کرونا فاصله وجود دارد.

به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی، خروج از محدودیت‌ها کنونی مانند جنگ با آتش با چشمان بسته است.

انگلیس تاکنون موفق به شناسایی حدود ۶۵ هزار بیمار مبتلا به کرونا شده در حالی که کارشناسان معتقدند ۱۰ درصد جامعه (۶.۶ میلیون نفر) احتمالا به این ویروس مبتلا شده‌اند. البته در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد.  

براساس شیوه محاسبه محققان دانشگاه ایمپریال کالج لندن، پیش بینی می شود که حدود ۱.۹۸ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده اما دانشمندان دانشگاه آکسفورد این رقم را تا ۳۳ میلیون نفر پیش‌بینی می‌کنند. بنابراین به نوشته دیلی‌میل بدون داشتن تصویر واقعی از وضعیت، ارائه هرگونه راهکار بی فایده خواهد بود.

این نشریه در ادامه سه راهکار ۱) محاسبه دقیق آمار قابل اعتماد مبتلایان، ۲) تلاش برای کشف درمان و واکسن کرونا و ۳)گسترش طرح غربال گری را پیشنهاد و مورد بررسی قرار داده است.

این نشریه انگلیسی نوشت: جامعه تا زمانی که مقامات در شناسایی و قرنطینه افراد مبتلا به کرونا سریع عمل نکند، یا تصویری از افرادی به این بیماری مبتلا و ایمن هستند نداشته باشد، در امان نخواهد بود.

پروفسور پاول هانتر از دانشگاه ایست‌انگلیا در زمینه می‌گوید بدون پیگیری گسترده طرح غربالگری، توقف محدودیت‌های کنونی تصمیم درستی نخواهد بود. او می‌افزاید که در فرآیند رفع محدودیت‌ها باید به سرعت افراد مورد آزمایش قرار گیرند تا به شرایط عادی بازگشت.

دولت انگلیس وعده داده تا پایان ماه جاری میلادی روزانه ۱۰۰ هزار نفر در طرح غربالگری کرونا مورد آزمایش قرار گیرند، با این حال کارشناسان تحقق این ادعا را با توجه به امکانات موجود تا حد زیادی غیرممکن می‌دانند.

دیلی میل همچنین یادآور شد که تاکنون هیچ دارویی برای درمان کرونا کشف نشده و این بدین معناست که پزشکان در جنگ با این بیماری سلاحی در بساط ندارند.

در آمریکا دونالد ترامپ داروی درمان مالاریا را پیشنهاد کرده که باعث می‌شود از تهاجم دستگاه ایمنی بدن به خود جلوگیری‌کند. در انگلیس هم دانشمندان دانشگاه آکسفورد داروی ترکیبی ضد اچ‌آی‌وی را پیشنهاد کرده‌ که باعث می‌شود فرآیند بازتولید ویروس متوقف شود. اوایل داروی ابولا مورد استفاده قرار گرفت اما زمانی که جایگزین‌های بهتری مطرح شد، کنار گذاشته شد.

با این حال دیلی میل گزارش داد که داده‌های آماری به حدی محدود است که نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی برای درمان کرونا ارائه داد. بر همین اساس ساخت واکسن به مراتب دورتر از است و دانشمندان در بهترین حال پیش‌بینی می‌کنند که دستکم ۱۸ ماه زمان نیاز است.  

برخی دانشمندان معتقدند تا کشف واکسن کرونا نباید مقررات منع رفت‌وآمد را لغو کرد؛ با این حال برخی دیگر می‌گویند که زمان کشف واکسن طولانی است و این گزینه در درازمدت امکان پذیر نیست. آنها معتقدند که اگر از روش دارودرمانی بتوان با کرونا مقابله کرد می‌توان برخی محدودیت‌ها را کاهش داد.

دسترسی به آمار قابل اعتماد درباره تعداد افراد مبتلا به کرونا از دیگر محورهای پیشنهادی دیلی میل برای خروج از مقررات منع رفت و آمد است.  

این نشریه با اشاره به تاکید رئیس سازمان بهداشت جهانی مبنی بر پیگری طرح غربالگری کرونا در تمام کشورها افزود اما ابعاد همه‌گیری این ویروس تا حد زیادی برای کشورها ناشناخته است. در انگلیس آمارها از ۶۵ هزار نفر مبتلا به کرونا حکایت دارد اما تعداد واقعی از میلیون‌ها نفر حکایت دارد.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس چندی پیش در کنفرانس خبری دولت اذعان کرد که ادامه این وضعیت برای جامعه دشوار است اما مردم خواست تا مقاومت کرده و در خانه بمانند. وی افزود: شمار فوتی‌ها در کشور همچنان رو به افزایش و آمارها به اوج نرسیده است. بنابراین هنوز زود است که محدودیت‌ها برداشته شود.

وزیر خارجه انگلیس ادامه داد:‌ باید طبق برنامه پیش برویم و به توصیه دانشمندان عمل کنیم.

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1375565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =