نمایندگان امروز به فوریت طرحی رای دادند که برای استفاده از تجربه نیروهای اطلاعاتی، پنج سال به دوره خدمت آنها افزوده شد.

به گزارش خبرآنلاین، روح​الله حسینیان نماینده تهران طراح این طرح بود که یادآورشد: نیروهای وزارت اطلاعات، مرکب از نیروهای سپاه و کمیته​ها و اطلاعات ریاست جمهوری هستند که از سال 58 این وزارتخانه را تشکیل دادند. این افراد در حال حاضر در معرض بازنشستگی هستند و مطابق ماده 57 قانون استخدامی این وزارتخانه، باید وزارت اطلاعات را ترک کنند.

وی افزود: اما به این ترتیب این وزارتخانه از منابع انسانی با تجربه خود خالی می​شود و نیروهای جدید هم نمی​توانند از تجربیات نیروهای سابق بهره​مند شوند. در حالیکه نیروهای سابق، توطئه​های مختلفی را در این سی سال خنثی کردند و باید از تجاربشان استفاده شود.

به گفته وی، در این طرح به وزارت اطلاعات اجازه داده می​شود که با تشخیص وزیر اطلاعات، نیروهای تخصصی این وزارتخانه پنج سال دیگر به وزارت اطلاعات خدمت کنند و در 60 سالگی با 30 سال سابقه کار بازنشست نشوند.

حسینیان این طرح را بسیار مهم ارزیابی کرد و با اشاره به نزدیکی زمان بازنشستگی این افراد خواستار ارائه رای نمایندگان به آن شد تا از تجارب این افراد ارزشمند استفاده شود.

این طرح هیچ مخالفی هم نداشت و بلافاصله برای آن رای گیری شد و یک فوریت طرح «اصلاح ماده 57 قانون استخدامی وزارت اطلاعات» مصوب شد. به این ترتیب بررسی نهایی این طرح به سال بعد موکول شد و محمدحسن ابوترابی​فرد نایب رئیس مجلس گفت: امیدوارم تصویب نهایی این طرح منجر به ارتقای این نهاد کلیدی شود.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 137565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =