مراجعه ۱۴ هزار نفر به مراکز بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدا شیوع کرونا در استان تاکنون، ۱۴ هزار نفر در به مراکز بهداشت و درمانی استان مراجعه کرده اند.

به گزارش خبرآنلاین کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه در برنامه زنده استودیو سلامت افزود: از روز گذشته خبرهایی در سطح استان انعکاس داده شد که امنیت و آرامش مردم را به هم می‌زد ما در دانشگاه بدون کم و کاستی واقعیت را به مردم می‌گویم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰۳ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند، اذعان داشت: حدود ۴هزار تست کرونا گرفته شده است یعنی این حجم از نمونه گیری ها نسبت به جمعیت بیش از ۶۰۰ در صد هزار نفر، تست گیری شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز دشت: خوشبختانه در مرحله اول غربالگری کرونا از استان های برتر بودیم و در مرحله دوم طرح غربالگری کرونا نیز پیشرفت ۵۰ درصدی داشته ایم.

یزدانپناه ادامه داد: نمونه‌های آزمایش را برای ازمایشگاه دکتر ضیائیان شیراز و انیستوپاستور تهران ارسال می‌کردیم و تا ۱۷ فروردین آزمایش‌های را به شیراز فرستادیم که گفتند با توجه به وضعیت قرمز استان فارس دیگر به نمونه‌ای برای شیراز نفرستیم.

یزدانپناه عنوان کرد: قبول کردیم که نمونه به شیراز نفرستیم اما به آنها اعلام کردیم به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نمونه‌ای که ارسال کردیم جواب بدهند که از ۱۷ تا ۲۳ فروردین هیچ جوابی به ما ندادند حتی از مسوولان ارشد استانی هم دستور داده شد که نمونه از کهگیلویه و بویراحمد دریافت نکنند که در جوابش گفتیم اگر مسئله‌ای سیاسی امنیتی ایجاد شود شما باید پاسخ دهید.

وی عنوان کرد: ۲۲ فروردین دکتر ضیائیان گفت ۵۰ میلیون تومان برای آزمایشگاه پرداخت نمایید که ما برای ۷۰۰ نمونه ازمایشگاهی ۱۹۲ میلیون به آزمایشگاه شیراز پرداخت کردیم.

وی بیان کرد: تهدیدات ما روز ۲۲ فروردین کارساز شد و دیروز به ۲۰۰ نمونه پاسخ داده شد، تا امشب جواب ۱۰۰ نمونه دیگر ارسال می‌شود و جواب نمونه‌های باقیمانده ظرف روزهای آینده ارسال می‌شود.

وی با رد هرگونه اخباری مبنی بر بدهکار بودن دانشگاه گفت: امروز ۳۶۱ نمونه دریافت کردیم که ۴۸ مورد مربوط به آزمایشگاه یاسوج که ۴ مورد مثبت شد ‌و ۱۱۳ نمونه هم مربوط به آزمایشگاه تهران بود که از این تعداد ۶ مورد مثبت بود.

دکتر یزدانپناه اذعان داشت: از مجموعه ۲۰۰ مورد نیز ۴۶ مورد مثبت اعلام شد که در مجموعه در روز ۲۴ فروردین ۵۶ مورد مثبت گزارش شد که ۱۱ مورد مربوط به بویراحمد، ۱۴ کهگیلویه، ۲۳ مورد در باشت، ۱ مورد در چرام، ۵ مورد لنده، یک مورد گچساران و یک مورد هم دنا بوده که جمع بیماران کرونایی استان ۲۷۹ مورد است که اغلب خوشه‌های قدیم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۲۸۵ تخت برای نقاهتگاه افراد اماده شده گفت: به جز ۴ نفر که از نقاهتگاه استقبال کردند و بقیه بعد از ترخیص از بیمارستان می گویند خودمان را در خانه قرنطینه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نمونه ها را برای شناسایی افراد ناقل افزایش دادیم، گفت: خوشبختانه بیمار کرونایی در ای سی یو نداریم که این نشانه شناسایی و بیماریابی به موقع است، ضمن اینکه از مردمی که جواب کرونای آنها با تاخیر اعلام شده معذرت خواهی می‌کنم اما باید بدانند ما مقصر نبودیم.

وی با بیان اینکه ستاد کرونای استان توسط وزیر بهداشت مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند، بیان کرد: کرونا سلامت و زندگی مردم را به خطر انداخته، وضعیت این هفته استان نسبت به هفته قبل مناسبت‌تر نیست مردم بیشتر رعایت کنند و در موارد ضروری از خانه خارج نشوند اگر رعایت نکنند بیماری با شدت برمی‌گردد و اوضاع بدتر می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله خطر هستیم اگر بیماری شروع به افزایش کند هم کشنده است و هم غیرقابلرکنترل که مردم احساس خطر کنند و طرح فاصله‌گذاری هوشمند را به خوبی رعایت کنند و اصناف که فعالیت خود را آغاز کردند پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =