هشدار یک نماینده درباره کرونای اقتصادی: نهادهای حاکمیتی معاف از مالیات در سال ۹۹ داوطلبانه مالیات بدهند /باید به دولت کمک کنیم

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: نهادهای حاکمیتی معاف از مالیات برای کمک به افزایش درآمدهای دولت در راستای مقابله با کرونا، در سال جاری داوطلبانه مالیات پرداخت کنند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی اظهار کرد: واقعیت این است که دولت بیش از همه چیز در مقابله با کرونا به تامین اعتبار نیاز دارد، اگر کرونا نبود ما بالاترین کسری بودجه را در سال جاری داشتیم که کرونا هم به آن اضافه شد، بنابراین از کرونای سلامت به سمت کرونای اقتصادی رفتیم. این کسری بودجه به این معنی است که درآمد دولت با مشکل مواجه است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: دولت در لایحه خود ۴٨۴ هزار میلیارد تومان برای بودجه پیش‌بینی کرده بود که مجلس آن را به ۵۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش داد. از این میان به درآمد نفت نباید امید داشت، درآمد مالیاتی هم ۱۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که در شرایط رکود کسب و کارها طبیعتا محقق نخواهد شد. ضمن اینکه سازمان امور مالیاتی هم قدرت مانور زیادی ندارد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این است که تمام نهادهای حاکمیتی، دستگاه‌ها و مجموعه‌هایی که بر اساس احکام حکومتی معاف از مالیات بودند تنها در سال ٩٩ به صورت داوطلبانه مالیات بدهند و به عنوان یک بنگاه بزرگ اقتصادی به کشور کمک کنند زیرا در حال حاضر تمام منابع تامین اعتبار بسته است و دولت نیازمند تامین اعتبار است. نکته‌ای که وجود دارد این است که هر چه به عنوان منابع وجود دارد کفاف نمی‌دهد، اگر دولت منابع داشته باشد می داند چه کار کند.

جعفرزاده ایمن آبادی در پایان تاکید کرد: در شرایط فعلی هزینه‌های زیادی بر اثر کرونا به کشور تحمیل شده و به گفته آقای نوبخت سه هزار میلیارد تومان برای بخش درمان پرداخت شده است، بنابراین باید به دولت کمک کنیم تا درآمد خود را افزایش دهد و من فکر می‌کنم این پیشنهاد می تواند راهگشا باشد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376156

برچسب‌ها