بررسی لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در مجلس/ تکلیف طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره مشخص می‌شود

ایرنا نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است این هفته لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را بررسی کنند.

مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد. نمایندگان قرار است به ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد «لایحه مالیات بر ارزش افزوده»، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد «لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» اعاده شده از شورای نگهبان و بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی مواد غذایی فسادپذیر و تجهیزات خاص کاربردی برای اینگونه جابجایی‌ها (مورخ یکم سپتامبر ۱۹۷۰ میلادی برابر با دهم شهریور ۱۳۴۹ هجری شمسی) اعاده شده از شورای نگهبان بپردازند.

مجلسی ها این هفته قرار است گزارش کمیسیون عمران در مورد «لایحه موافقتنامه سرویس‌های هوایی دوجانبه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت کشور کویت، اعاده شده از شورای نگهبان،  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد «لایحه موافقتنامه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری هند به‌منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‌های بر درآمد به انضمام پروتکل الحاقی، اعاده شده از شورای نگهبان و  گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد «لایحه یک‌فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور را بررسی کنند.

 ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون اقتصادی در مورد «لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره «لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین‌المللی نقدینگی اسلامی و بررسی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره «لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمان ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره «لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاه‌های اجرایی،  گزارش کمیسیون اجتماعی درباره «لایحه استفساریه تبصره (۴) ماده‌واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل  و گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد «رد لایحه الحاق یک تبصره به ماده (۵) قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور را بررسی کنند.

بررسی گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد «لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی،  گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد «لایحه ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد (۳۴) تا (۳۸) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و گزارش کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در مورد «طرح الحاق یک تبصره به ماده (۹۸) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد.

طرح‌ها و لوایح نیمه‌کاره پیش از آغاز مجلس جدید تعیین تکلیف می‌شود

اکبر رنجبرزاده، عضو هیئت رئیسه مجلس از جلسه هیئت رئیسه برای تصمیم گیری درباره دستورکارها و اولویت‌های مجلس در آخرین ماه از فعالیت مجلس دهم خبر داد.

بنابر گزارش مهر، وی افزود: قرار است این جلسه ساعت ۱۵ امروز برگزار شود تا اولویت‌هایی را که نمایندگان مجلس دهم باید پیش از شروع مجلس جدید پیگیری کنند، تعیین شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس دهم در بررسی برخی از طرح‌ها و لوایح تا حد زیادی پیش رفته است اما اگر به طور کامل این موارد را تعیین تکلیف نکند، مجلس آینده باید مجدداً از ابتدا این طرح‌ها و لوایح را بررسی کند و بر این اساس ما به دنبال آن هستیم که این طرح‌ها و لوایح را در این یک ماه باقی مانده از مجلس دهم به سرانجام برسانیم.

گفتنی است، مجلس یازدهم روز هفتم خرداد ماه کار خود را آغاز می‌کند و قرار است مجلس فعلی تا ششم خرداد به کار خود ادامه دهد.

۱۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =