۰ نفر
۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
شوی تازه کیم!

ایرنا نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ترکیب اعضای نهاد عالی دولتی موسوم به کمیسیون امور دولتی را تغییر داد و انتصاب اعضای جدید در مجلس خلقی کره شمالی تصویب شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه به نقل از رسانه‌های دولتی کره شمالی، کیم ریاست کمیسیون امور دولتی کره شمالی که عالی‌ترین نهاد تصمیم گیری در این کشور است را بر عهده دارد. خبرگزاری کره شمالی گزارش داد که در جلسه روز یکشنبه پارلمان تشریفاتی کره شمالی موسوم به "انجمن عالی خلقی" پنج عضو از مجموع ۱۳ عضو کمیسیون عالی دولتی تغییر داده شد. 

تصاویر منتشر شده در روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" از جلسه روز یکشنبه پارلمان کره شمالی، نمایندگان مجلس را در حالی نشان می‌دهد که بدون استفاده از ماسک بر صورت در فاصله نزدیک از هم نشسته‌اند. 

گزارش رسمی کابینه کره شمالی تاکید دارند که هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود ندارد. پیونگ یانگ هزاران نفر از مردم کشور و همچنین صدها تن از اتباع خارجی شامل دیپلمات‌ها را قرنطینه کرده و اقداماتی برای ضدعفونی کردن اماکن انجام داده است تا از شیوع کرونا در این کشور جلوگیری کند. کارشناسان میگویند که شیوع کرونا در کشور کره شمالی با توجه به بخش ضعیف بهداشت و درمان در این کشور می‌تواند ویرانگر باشد. 

در گزارش خبرگزاری کره شمالی هیچ ذکری از ریاست کیم بر جلسه روز یکشنبه مجلس خلقی این کشور به میان نیامده و در تصاویر منتشر شده هم اثری از کیم نیست. با این حال، "لی" گفت که برگزاری جلسه مجلس کره شمالی با نمایندگان بدون ماسک، از اطمینان این کشور از مدیریت وضعیت کرونا حکایت دارد. 

اعضای منصوب شده جدید کمیسیون امور دولتی کره شمالی شامل "ری سون گیوون" از افسران ارشد سابق ارتش است که پیشتر در سال جاری به عنوان وزیر خارجه معرفی شده بود و "ری یونگ هو" وزیر خارجه سابق از عضویت این کمیسیون کنار گذاشته شد. "ری سو یونگ" وزیر خارجه سابق نیز از دیگر اعضای برکنار شده کمیسیون امور دولتی است. 

"راچل لی" تحلیلگر سابق دولت آمریکا در امور کره شمالی درباره این خبر گفت: این یک تغییر گسترده در اعضای کمیسیون امور دولتی کره شمالی محسوب می‌شود. 

یک گزارش بودجه‌ای ارائه شده به مجلس خلقی کره شمالی حاکی است که ۱۵. ۹ درصد از هزینه‌های کشور در سال جاری به بخش دفاع اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته اندکی افزایش نشان می‌دهد. 

گزارش کابینه اذعان کرده که در سال گذشته در کار کمیسیون امور دولتی اشتباهات جدی پیدا شده است و اگر مقامات مسئول سیاست‌های اقتصادی وظیفه خود را انجام ندهند هدف‌های اقتصادی مقامات حاصل نخواهند شد. 

یک استاد دانشگاه کره جنوبی به خبرگزاری فرانسه گفته است: کره شمالی می‌خواهد این پیام را صادر کند که نهادهای این کشور کار می‌کنند و ایمنی و امنیت ملی تحت کنترل است و در عین حال انتظارات عمومی درباره اقتصاد را با مقصر جلوه دادن شیوع جهانی کرونا، پایین بیاورد. 

به گزارش رویترز، انجمن عالی خلقی (پارلمان) کره شمالی سالی یک بار برای تصویب بودجه دولتی و تایید انتصاب‌های کلیدی و اصلاحات قانونی تشکیل جلسه می‌دهد هرچند که شخص کیم قدرت مطلقه را در این کشور در دست دارد. 

جلسه روز یکشنبه مجلس یک روز پس از آن تشکیل شد که کیم خواستار تدابیر کامل‌تر دولتی برای محافظت از شهروندان درباره شیوع کرونا شده بود. 

کره شمالی تحت زعامت کیم جونگ اون که در سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید پیشرفت سریعی در زمینه زرادخانه هسته‌ای و پرتاب موشک‌های قادر به رسیدن به کل خاک آمریکا حاصل کرده و مشمول تحریم‌های فزاینده شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته است. مذاکرات این کشور با آمریکا در پی اجلاس سال گذشته سران دو کشور در هانوی ویتنام، در خصوص کاهش تحریم‌ها و امتیازات کره شمالی در مقابل آن تا حد زیادی به بن بست رسیده است.  

310311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =