شب گذشته (یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹) کنسرت آندرهآ بوچلی، خواننده نابینای ایتالیایی در کلیسای جامع شهر میلان برگزار شد. این کنسرت به صورت زنده در کانال یوتیوبِ این خواننده تنورِ ایتالیایی برای علاقهمندان به موسیقی در سراسر جهان پخش شد.
پیشتر اعلام شده بود که کنسرت بوچلی با عنوان «موسیقی برای امید» و برای تشویق مردم ایتالیا و هواداران بوچلی در سراسر جهان برای مبارزه با ویروس کرونا و برای در خانه ماندن برگزار میشود. این کنسرت بدون حضور تماشاگر برگزار شد.
در این اجرا تنها نوازندهای که بوچلی را همراهی کرد امانوئل ویانلی ارگنواز کلیسای جامع بود. بوچلی در کنسرت دیشب برخی از آثار مشهورش را اجرا کرد که از آن میان میتوان به «آوه ماریّا»(درود بر مریم) و «سانتا ماریّا»(مریم مقدس) اشاره کرد.
کنسرت این خواننده اُپرا در ساعت ۱۹ روز یکشنبه در میلان و به وقت ایتالیا، ۲۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، یک بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا و ۱۰ صبح به وقت غرب آمریکا برگزار شد.
بوچلی هیچ مبلغی به عنوان دستمزد برای برگزاری این کنسرت دریافت نکرده است.
۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطبِ آنلاین برای کنسرت بوچلی
اعلام شده که کنسرت شب گذشته آندرهآ بوچلی را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سراسر جهان دیدهاند.
بر اساس بررسیها، آمار اعلام شده تقریباٌ درست است. یعنی در حینِ پخش زنده کنسرت آندرهآ بوچلی و تقریباٌ در تمام دقایقِ پخشِ این کنسرت بیشتر از ۲ میلیون نفر از سراسر جهان اجرای شب گذشته را از طریق یوتیوب میدیدند. البته این تعداد به طور لحظهای تغییر میکرد اما هر بار که میزان بازدیدکنندگانِ لحظهایِ این کنسرت را بررسی کردیم، بیشتر از ۲ میلیون نفر بودند.
صفحه رسمی آندرهآ بوچلی در یوتیوب در مجموع حدود ۳ و نیم میلیون دنبالکننده دارد. پس وقتی ۲ میلیون و نیم نفر این کنسرت را به طور زنده میبینند، این یعنی آماری منطقی و درست به مخاطبان ارائه شده است.
۲۴ میلیون مخاطبِ آفلاین تا این لحظه
شبکههای اجتماعی که امکان پخش زنده را به مخاطبانشان دادهاند، این امکان را فراهم کردهاند تا فایلِ تصویریِ اجرا روی همان صفحه بارگذاری شود تا مخاطبانی که موفق به دیدنِ پخش زنده (آنلاین) این اجرا نشدهاند، بتوانند آن را در زمانهای دیگری ببینند.
به طور طبیعی اجرای شب گذشته بوچلی هم در کانال یوتیوبش بارگذاری شده است و تا این لحظه که این گزارش را مینویسم، حدود ۲۴ میلیون نفر اجرایِ شبِ گذشته آندرهآ بوچلی را دیدهاند. یعنی بیشتر این مخاطبان پس از تمام شدنِ اجرا، به صفحه بوچلی در یوتیوب مراجعه کردهاند و این اجرا را دیدهاند.
آمار اشتباهی که از صبح امروز در حال انتشار است
برخی از اهالی رسانه در صفحههای شخصیشان اعلام کردهاند که کنسرت شب گذشته بوچلی همان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مخاطب را داشته است. این افراد به خود زحمت ندادهاند که وارد یوتیوب شوند و میزان مخاطبانِ تا اکنونِ این اجرا را هم ببینند.
واقعیت این است که این اجرا تا اکنون (یک روز پس از پخش زندهی اجرا) حدود ۲۴ میلیون بازدید کننده داشته است.
۵۷۵۷
نظر شما