بیشترین قربانیان کرونا بزرگ تر ها و افراد مسن خانواده هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: عدم توجه به توصیه های بهداشتی همچنان جان بزرگترها و افراد مسن خانواده ها را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی، با اشاره به برداشته شدن برخی محدودیت های تردد و بازگشایی صنوف کم خطر، همچنان خانه را امن ترین محیط برای در امان ماندن از خطر ابتلا به کرونا برشمرد.

ویٰ در ادامه از مردم خواست تا حد امکان در خانه بمانند و در صورت ضرورت و نداشتن هیچ گریزی از بیرون رفتن، ضمن رعایت نکات بهداشت فردی، فاصله ۱:۵۰ تا ۲ متری با دیگران و رعایت بهداشت دست ها و بهداشت تنفسی، از رفت و آمد و دید و بازدید اقوام و آشنایان و حتی رفت و آمد با اعضای خانواده و نزدیکان خود پرهیز نمایند.

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان طی روزهای اخیر افزود: متاسفانه بیشتر ابتلاها به صورت خوشه ای و اکثراً  از اعضای یک خانواده و به علت رفت و آمد های فامیلی با تصور سالم بودن اعضای خانواده اتفاق افتاده است.

تصریح کرد: خانواده های کوچک و نزدیک هم باید این روز ها از هرگونه رفت و آمد خودداری نمایند چراکه کرونا همچنان از بین بزرگتر ها و افراد مسن قربانی می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در بیست و پنجمین روز از فروردین ماه ۹۹ در استان اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا تا کنون ۸۵۶ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

دکتر شیرانی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را  ۹۶۶ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ترخیص شدگان که به صورت قطعی به کرونا مبتلا شده و بهبود یافته‌اند ۱۷۵ نفر بوده است.

وی گفت: هم اکنون ۶۲ بیمار در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.

دکتر شیرانی افزود: با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۹ بیمار مشکوک دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته ، مجموع موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده  است به ۲۲۱ نفر رسید.

به گفته وی،  خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته ، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است و تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری همان ۲۲ مورد می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1376578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =