کرونا در استان قزوین روند نزولی دارد

معاون سیاسی استاندارقزوین در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا گفت: خوشبختانه شرایط به سمت بهتر شدن اوضاع پیش می‌رود و روند نزولی را طی می‌کنیم و امیدواریم سرعت مهار بیماری بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، معاون سیاسی استاندارقزوین در جلسه هماهنگی کمیته‌های هفت گانه ستاد مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا اظهارکرد: خوشبختانه شرایط به سمت بهتر شدن اوضاع پیش می‌رود و روند نزولی را طی می‌کنیم و امیدواریم سرعت مهار بیماری بیشتر شود.
او افزود: البته این روند نزولی ناپایدار و شکننده است و اگر اصول بهداشتی در ادارات، صنوف، حمل و نقل و عموم مردم رعایت نشود دچار چالش می‌شویم.
حبیبی تصریح کرد: در اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند که از ۲۳فروردین آغاز شده باید اقداماتی صورت گیرد تا به هدف برسیم و در این راستا ممنوعیت ورود افراد غیر بومی به شهرها تا ۳۰فروردین ادامه دارد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: مدارس و دانشگاه‌ها، بوستان‌ها، استخرها، سالن‌های ورزشی همچنان تعطیل و هر گونه تجمع رسمی و غیر رسمی، اماکن زیارتی و نماز جمعه تعطیل است.
ثبت نام ۲۰ هزار واحد صنفی و صنعتی در سامانه سلامت
حبیبی در ادامه گفت: در استان قزوین بیش از ۲۰هزار واحد صنفی و صنعتی وارد سامانه شدند و ثبت نام کردند که در کشور در ردیف استان‌ها پیشرو هستیم اما باید مراقب باشیم فعالیت اصناف با رعایت کامل مسائل بهداشتی باشد در غیر این صورت مجبور هستیم برخورد قانونی کنیم و واحدها تعطیل شوند.
سخنگوی ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا گفت: برخی از اصناف کم خطر که پس از ثبت نام وارد فعالیت شده‌اند به اصول بهداشتی بی تفاوت هستند یا ابعاد آن را نمی‌دانند، که این موضوع نگران کننده است و تیم‌های گشت و بازرسی باید وارد کار شوند و هر واحدی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرد تذکر داده و یا تعطیل کنند.
حبیبی گفت: متأسفانه این گونه تصور شده که روال زندگی عادی شده و برخی اهمال می‌کنند که این وضعیت نگران کننده است و رعایت بهداشت در برخی اصناف بسیار ضعیف است که انتظار داریم گشت‌های بازرسی در این زمینه جدیت بیشتری کنند.
او بیان کرد: همه باید بهداشت را رعایت کنند چون جان خانواده‌هایمان در خطر است و از دانشگاه علوم پزشکی هم درخواست می‌کنیم با همکاری فرمانداری قزوین، سازمان صمت و تعزیرات حکومتی، پایش و نظارت را جدی بگیرند.
این مسئول تصریح کرد: واحدهای تولیدی مکلف هستند اقلام بهداشتی شامل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی را تأمین کنند و محل کار هم ضدعفونی شود تا کارگران آسیب نبینند اما باید نظارت دولتی هم تقویت شود لذا از سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی و دانشگاه علوم پزشکی درخواست می‌کنیم وارد کار شوند و بر فعالیت واحدهای صنعتی نظارت کنند.
او با اشاره به فعال شدن برخی اصناف و احتمال افزایش تقاضا گفت: در این شرایط شاید برخی سواستفاده کرده و قیمت کالاهای خود را افزایش دهند که ضروری است نسبت به کنترل بازار و قیمت‌ها با جدیت وارد مأموریت شد.
حبیبی یادآور شد: دولت همچنین برای بخشی از اقشار آسیب پذیر مانند رانندگان و دست فروشان بسته‌های حمایتی را پیش بینی کرده تا کسانی که شغل خود را از دست داده اند کمک‌هایی دریافت کنند تا بخشی از آسیب‌ها جبران شود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در مورد برگزاری رزمایش مومنانه هم گفت: این پویش خداپسندانه با حضور مردم زیباتر می‌شود و با تعیین حساب مشترک نسبت به جمع آوری کمک‌های نقدی مردم اقدام می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =