روحانی: ارتش ایران نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت است

رئیس جمهور در پیامی به مناسبت روز ارتش تاکید کرد: ارتش مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است و جبهه‌ای که پشتش به ملت، ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.

به گزارش خبرآنلاین همزمان با روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان صبح امروز - جمعه  ۲۹ فروردین - در سراسر کشور «رژه خدمت» برگزار کرد. همچنین به این مناسبت رئیس جمهور پیامی را خطاب به ارتشیان صادر کردند.

در پیام حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رژه خدمت با عنوان "مدافعان وطن، یاوران سلامت" قرائت شد آمده است: در طول حیات بشر همواره دفاع و مقابله در برابر دشمن یکی از زیبائی‌های زندگی انسان‌ها بوده است و امروز این زیبایی را هم در مقابله با دشمن عیان و هم در مقابله با دشمن پنهان، به‌خوبی مشاهده می‌کنیم. امروز سربازان و امیران ارتش و سرداران و سپاهیان در کنار مدافعان سلامت و یاوران حفاظت از جان مردم، با همدلی حماسه می‌سازند.

این پیام می‌افزاید: در این روزهای سخت، ارتش‌های جهان کمتر درگیر جنگ هستند، ولی دشمنی نهان و پنهان به جنگ همه بشر آمده است. این جنگ، جنگی جهانی است اما نه نیمی از جهان با نیمی دیگر؛ که این ویروس پنهان، با همه جهان در جنگ است. اکنون گوئی همه‌ی جهان وطن ماست و ما در همه جای جهان با یک دشمن می‌جنگیم و همین نکته این جنگ را مقدس‌تر ساخته است.

در ادامه این پیام آمده است: گرچه در این روزهای دفاع از جان انسان در ایران و همه جای جهان، بنا به پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی، امکان نمایش رژه سربازان ایران وجود ندارد، اما شهروندان ایران در خانه و همه فعالان اقتصادی و اجتماعی در محل کار، مانور اقتدار ملی و اجتماعی ((مدافعان وطن)) و ((یاوران سلامت)) را به چشم می‌بینند و بر ارتش جمهوری اسلامی ایران و بر کادر سلامت درود می‌فرستند. مردم ایران بر ارتش و کادر سلامت درود می فرستد

این پیام تاکید کرده است: ارتش چه در جنگ، چه در صلح، چه در جنگ سخت، چه در جنگ نرم، چه در جبهه، چه در خیابان، چه در پادگان و چه در بیمارستان، پاسدار جان ایران است و جان ایران جان همه ایرانیان است. شما در دفاع مقدس در برابر دشمن از ایران دفاع کردید و چپ و راست و فقیر و غنی و روستایی، شهری و پیر و جوان را از هم جدا نساختید، شما ارتش ایران بودید و همواره ارتش ایران می‌مانید.

این پیام می‌افزاید: روزی دشمن پیش چشم شما عیان بود و مقابله با دشمن آسان‌تر بود. اکنون دشمن پنهان است و در صف مقدم این جبهه پزشکان و پرستاران ایران در حال جنگند و شما پشتیبان آنان هستید. روزی شما در جبهه بودید و شهروندان پشت جبهه، اکنون کادر بهداشت و درمان در جبهه است و شما پشتیبان آنان در پشت جبهه هستید. مطمئنیم جبهه‌ای که پشتش به ملت و ارتش و نیروهای مسلح باشد حتماً پیروز است.

در ادامه این پیام آمده است: جهان این جنگ را فراموش نخواهد کرد انسانی‌ترین جنگ تاریخ که در آن همه انسان‌ها و همه ارتش‌ها برای انسان‌ها می‌جنگند. این رژه تاریخی از صد رژه مناسبتی برتر و زیباتر است، همه ما صدای پوتین‌ها، نوای سرودها، صدای تکبیرها و جلوه نظم و انضباط اجتماعی را به خاطر خواهیم سپرد. از ارتش نظم و انضباط اجتماعی در فاصله گذاری اجتماعی را می‌آموزیم. از ارتش جان فدا کردن برای میهن و انسان را می‌آموزیم، از ارتش جنگیدن برای صلح را می‌آموزیم از ارتش ایمان به خداوند و خدمت به خلق را می‌آموزیم.

این پیام تاکید کرده است: عظمت کار ارتش در مقاطع مختلف در صحنه‌های اجتماعی از کمک به ملت و دولت در جریان سیل، زلزله، بیماری و دیگر بلایای اجتماعی، ضرورت حفظ نیروی جنگ و دفاع در دوران صلح و آرامش را بیش از پیش ثابت می‌کند. ارتش ما نه نماد جنگ سالاری که مظهر پشتوانه ملت و منافع ملی است. دولت‌ها در این میان می‌آیند و می‌روند تا به ملت‌ها خدمت کنند اما ارتش‌ها می‌مانند و شما در تاریخ می‌مانید، چه پیش چشم ملت رژه بروید چه برای سلامت سربازان رژه نروید. صدای بلند ارتش و ملت بزرگ ایران در روز ۲۹ فروردین ۱۳۵۸ که "ارتش فدای ملت -ملت فدای ارتش " بود، جاودانه خواهد ماند. خداوند یار و یاور شما باشد.

217217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1377783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =