۱۲۰۰ تن مرکبات احتکارشده از امروز توزیع می‌شود

فارس نوشت: سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از توزیع ۱۲۰۰ تن مرکبات احتکار شده از امروز در سطح میادین میوه و تره بار کلانشهرها از جمله تهران خبر داد.

سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور در برنامه تلویزیونی صبح ایرانی گفت: بازرسی‌هاو حضور تیم های گشت سازمان شوآف نیست بلکه در همین ایام ۱۱ نفر از گشت ما به کرونا مبتلا شده و یک نفر را نیز از دست داده ایم.
وی در رابطه با وضعیت احتکار برخی مرکبات مانند لیموترش و لیموشیرین گفت: با احترام به زحمتی که در اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار انجام می‌شود اما اسامی پنج نفر از احتکار کنندگان در زمینه لیموترش و لیموشیرین را به ما اعلام نکرده‌اند .
رایگانی گفت این در حالی است که بر اساس قانون باید اتحادیه اسامی و آدرس انبار ها را به ما بگویند و تا این لحظه به ما نگفته اند و این که حتی اعلام کنند بدون اجازه قوه قضاییه نمی‌توانند اسامی را به ما بدهند را نیز قبول ندارم چرا که طبق قانون نظام صنفی اتحادیه باید متخلفان را به تعزیرات اعلام کند و ارتباط کاری با قوه قضاییه ندارد.
 رایگانی افزود: ۱۲۰۰ تن مرکبات در شهرستان جهرم کشف شده و بنا شده به صورت مستقیم در میادین میوه و تره بار کلانشهرهای کشور از جمله تهران توزیع شود که از امروز این اقدام آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: نامه ای که اتحادیه بارفروشان میوه در تاریخ ۲۱ فروردین به اطلاعات سپاه نوشته را دیده‌ام ،نامه‌ای است که در آن آمده در ماه‌های آبان و بهمن سال گذشته احتکار هایی صورت گرفته اما اسامی محتکران گفته نشده است.
 رایگانی گفت رصد ما وجود داشته اما سازمان، نهادی رسیدگی کننده است و در سطح خرده فروشی ها اثرگذار نیست تا زمانی که سر منشاء گرفته نشود.
۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =