رشد ۵۰ درصدی صادرات آذربایجان شرقی در سال ۹۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از رشد ۵۰ درصدی صادرات استان در سال گذشته خبر داد و گفت: میزان صادرات استان در سال ۹۸ به رقم سه میلیارد و ۹۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی با حدود ۴ میلیون نفر جمعیت ۵ درصد از سهم جمعیتی کشور را به خود اختصاص داده و کلانشهر تبریز هم برای استان های مجاور و در بیرون از کشور نقشی فرامنطقه ای دارد.
وی افزود: از منظر اقتصادی، ۲۰ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، ۳۵ درصد در بخش صنعت و ۴۵ درصد نیز در بخش خدمات هستند.
بهبودی با بیان اینکه ۸۵ درصد شاغلان آذربایجان شرقی در بخش خصوصی و تنها ۱۵ درصد شاغلان در بخش عمومی فعالیت می کنند، ابراز داشت: استان ما کاملا درونزا بوده و به توانمندی های فعالان اقتصادی و اجتماعی خود متکی است.

صادرات سه میلیارد و ۹۰ میلیون دلاری استان در سال گذشته

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: شعار سال گذشته کشور رونق تولید بود و یکی از شاخص ترین نمودهای تحقق این شعار در استان ما رشد ۵۰ درصدی میزان صادرات استان و رسیدن به رقم به رقم سه میلیارد و ۹۰ میلیون دلاری صادرات استان در برابر میانگین رشد ۱۸ تا ۲۰ درصدی صادرات کشور است.

طرح توسعه ۲۰۰ واحد صنعتی استان

این اقتصاددان تصریح کرد: در سال گذشته تحرکات خوبی در عرصه سرمایه گذاری بخش صنعت استان و درخواست صدور مجوز بهره برداری صورت گرفت؛ به طوری که ۲۰۰ واحد صنعتی استان جهت دریافت مجوز طرح توسعه اقدام کردند.
وی اذعان داشت: در عرصه معدن نیز که یکی از محورهای توسعه استان در سال های آتی خواهد بود قدم های ارزشمندی برداشته شد و به بهره برداری رسیدن طرح های توسعه مس و نفلین سینیت چهره صنعتی استان را متحول خواهد کرد و سهم استان را در اقتصاد کشور افزایش خواهد داد.

تجهیز ۳ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار

بهبودی به فعالیت های کشاورزی استان نیز پرداخت و گفت: طی سال گذشته ۳ هزار هکتار از اراضی استان به آبیاری تحت فشار مجهز شدند که موجب افزایش محصولات، راندمان کشاورزی و درآمد کشاورزان می شود.
وی یادآور شد: البته سال ۹۸ سالی پرحادثه و پرابتلا بود و شاهد بحران های طبیعی زیادی مثل سیل، زلزله و آتش سوزی جنگل بودیم؛ بحران های اجتماعی و اقتصادی مهمی هم پیش آمد و پایان سال نیز موج کرونا گریبانگیر کشور و البته کل دنیا شد و همه مسائل را تحت تاثیر قرار داد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =