حفظ حرمت نیازمندان در توزیع بسته های معیشتی در اولویت باشد

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در این ایام نباید برای نام و نشان کار کنیم گفت: حفظ حرمت نیازمندان در توزیع بسته های معیشتی در اولویت باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دومین نشست قرارگاه رزمایش مواسات یزد اظهار داشت: در کارها و خدمات رسانی موضوعی که باید مد نظر باشد، کار برای خدا و خدمت به بندگان خدا باشد.
وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان در یزد سبقه ای بسیار طولانی دارد تصریح کرد: افراد بسیاری در گذشته به کمک و دستگیری از نیازمندان مشهور بودند که حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و شهید صدوقی(ره) یکی از این افراد است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه در این ایام باید از آرم گرایی دست برداشت و به سمت آرمان گرایی برویم گفت: الان به دنبال این نباید باشیم که نام ما بر سر زبان ها بیفتد، همه کارهای ما باید تنها برای رضای خدا باشد و از اینکه اسم و آرممان مطرح نشود ناراحت نباشیم.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه در کمک ها نباید صرفا به استان خودمان توجه کنیم گفت: دیگر شهرهای ایران هم که مشکلات زیادی دارند باید مورد توجه ما باشد و برای دیگر هموطنانمان هم توجه لازم را داشته باشیم.
امام جمعه یزد بر ضرورت انجام تمام فعالیت ها با هماهنگی های لازم خاطرنشان کرد: این فعالیت ها و انسجام بخشی نباید منجر به از بین رفتن انگیزه ها شود، ممکن است یک خیر تنها بخواهد به مسجد محل خودش کمک کند، ما نباید مانعی برای این فرد باشیم.
وی ادامه داد: با این وجود لازم است به گونه ای برنامه ریزی کنیم که محلات مختلف از کمک ها بهره مند باشند و اینطور نشود که یک محله با مشکل روبرو شود و محله دیگر کمک های بیشتر از نیاز دریافت کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت حفظ حرمت نیازمندان در توزیع کمک ها تاکید کرد و گفت: اینکه بخواهیم به صورت مداوم درب منزل نیازمندان برویم و به آنها کمک کنیم ممکن است عزت نفس آنها را خدشه دار کند و یا اینکه مردم ببینند و این موضوع اصلا درست نیست.
امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه این موضوع در مورد افطاری های ماه مبارک رمضان صدق نمی کند گفت: در ماه رمضان با توجه به سفارشی که در مورد افطاری دادن شده مشکلی برای توزیع نیست و می توان اقدام به توزیع کرد ولی سایر خدمات رسانی ها و کمک ها باید به نحوی باشد که احترام آنها حفظ شود.
ناصری یزدی تصریح کرد: این نوع کمک ها می تواند به صورت واریز نقدی به حساب ها انجام شود و یا اینکه کارت های بانکی به آنها داده شود و از این طریق کمک ها را دریافت کنند.
وی گفت: در مرحله بعدی هم باید اقدام به سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای افراد کرد؛ در این عرصه ما باید به صنایع خرد و کوچک از جمله تولید پوشاک روی آورده و زمینه ای فراهم کنیم که بتوانیم اولا جلوی واردات و قاچاق را گرفته و ثانیا با تولید نیاز جامعه، چندین میلیون اشتغال جدید به وجود آوریم.
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه مردم ایران همیشه پای کار کمک به یکدیگر هستند افزود: تنها کافی است یک برنامه ریزی درستی صورت گیرد تا بتوان برای توزیع و جذب کمک ها یک ساماندهی داشته باشیم.
امام جمعه یزد افزود: این اقدام می تواند زمینه ای فراهم کند که در آینده هم با استفاده از همین ظرفیت در راستای رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف استفاده شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =