خبر خوب رئیس جمهور برای صاحبان چک‌های برگشتی و معوقات بانکی /رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها باز خواهند شد؟ /مرخصی زندانیان بازهم تمدید شد

رئیس‌جمهور ضمن بیان ضوابط بانکی برای دریافت وام مقابله با کرونا گفت: در این مدت، کسانی که چک‌برگشتی و یا معوقات دارند می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به موضوع محدودیت‌های کسب و کار و وضعیت تعطیلی مدارس و همینطور موضوع مرخصی زندانیان و ... پرداخت.

>>>>بیشتر بخوانید؛

زمان بازگشایی پاساژها، اماکن مقدس و مراکز آموزشی از زبان روحانی

روحانی با اشاره به آغاز شروع به کار مشاغل با ریسک متوسط از اول اردیبهشت، اظهار کرد: این مشاغل به مواردی مانند مغازه‌دارانی که در جایی مثل بازار یا پاساژ مشغول فعالیت هستند، برمی‌گردد که قرار شد این افراد نیز کارشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اول اردیبهشت شروع کنند. اما در عین حال اگر در پاساژ یا بازار یک شغل پرریسک مانند رستوران یا قهوه خانه وجود دارد آن شغل باید همچنان تعطیل بماند، مگر اینکه مثلاً آن رستوران غذا درست کند و به بیرون بدهد، نه اینکه مردم برای صرف غذا آنجا تجمع کنند و کنار هم بنشینند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه بنابراین مشاغل پرریسک همچنان بسته و تعطیل می مانند تا شرایط آینده را ببینیم، ادامه داد: در ساعت کاری پاساژها نیز تصمیم گرفته شد که از صبح تا شش بعدازظهر فعالیت ها ادامه یابد و بعد تا روز آینده مغازه‌ها بسته شوند که تجمع مردم نیز در این اماکن کمتر شود.

روحانی با اشاره به شرایط دریافت وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی برای برخی مشاغل، اظهار کرد: معمولاً شرایط خاصی در بانک‌ها برای گرفتن وام وجود دارد مانند اینکه شخص دریافت کننده وام چک برگشتی نداشته باشد یا مواردی از این دست ولی ما اعلام کردیم که شرایط معمول بانک‌ها برای دریافت این وام نباید مورد توجه قرار گیرد. یعنی همه کسانی که یارانه می‌گیرند باید بتوانند در صورت نیاز از وام قرض‌الحسنه استفاده کنند.

او ضمن بیان قوانین بانکی برای دریافت وام مقابله با کرونا تاکید کرد: در این مدت کسانی که چک برگشتی و یا معوقات دارند می توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

رییس جمهوری با اشاره به موافقت قوه قضائیه برای مرخصی زندانیان در شرایط فعلی اظهار کرد: قوه قضائیه در این زمینه تصمیمات قابل توجهی گرفته است و ما نیز در این جلسه تصمیمی درباره چگونگی تمدید مرخصی زندانیان گرفتیم که البته تصمیمات خود قوه قضائیه در این زمینه جایگاه بالاتری دارد.

وی افزود: پیش از این قرار بود مرخصی زندانیان تا پایان فروردین ادامه یابد اما با همان شرط قبلی ما مبنی بر اینکه زندانیانی که آزادی‌شان خطری ایجاد نکند از مرخصی استفاده کنند، این آزادی تا پایان اردیبهشت نیز ادامه پیدا می‌کند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378616

برچسب‌ها