۰ نفر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
هشدار اتمی روسیه به آمریکا

فارس نوشت: یک رسانه ترکیه‌ای می‌گوید روسیه روز چهارشنبه هشدار داد هر گونه حمله اتمی با بمب‌های دارای قدرت انفجار اندک را حمله اتمی تلقی کرده وآن را پاسخ خواهد داد.

روسیه امروز چهارشنبه اعلام کرد هر گونه حمله  از سوی آمریکا با بمب‌های دارای قدرت انفجار اندک را «حمله اتمی» تلقی کرده و آن را پاسخ خواهد داد. 

این ادعا در شرایطی مطرح شده که معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای میان برد (INF) بین آمریکا و روسیه سال گذشته میلادی فروپاشید. 

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کرد اما کشورهای آمریکا و روسیه یازده مرداد ماه سال جاری بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد این پیمان، رسما از آن خارج شدند.

۱۰ سال پیش دولت‌های روسیه و آمریکا معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده نیو استارت معروف شد. این پیمان در حال انقضا است و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

اخیراً «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفته، مسکو نیست که تلاش می‌کند این معاهده را فسخ کند و باید درخصوص تمدید احتمالی پیمان نیو استارت (کاهش تسلیحات راهبردی) مذاکراتی با آمریکا صورت گیرد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =