۴۸۴۵ اثر به مسابقه «نشاط در خانه با طعم کتاب» ارسال شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از استقبال چشمگیر فرهنگ‌دوستان استان سمنان از پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» در این استان خبر داد و گفت: چهار هزارو ۸۴۵ آثار جهت شرکت در این مسابقه ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در گفتگویی بیان داشت: به منظور حفظ سلامتی فکر و جسم کودکان، نوجوانان، جوانان و عموم شهروندان استان سمنان پویش «نشاط در خانه با طعم کتاب» بااهداف امیدآفرینی، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش رعایت نکات بهداشتی و توسعه ی کتاب‌خوانی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان و مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان، دفترامور بانوان استانداری سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان سمنان و اداره‌کل آموزش و پرورش این استان  در پنج محور مسابقه کتاب‌خوانی، پویش معرفی کتاب توسط اعضای خانواده، مسابقه نقاشی و خوشنویسی کرونا را شکست می دهیم، قصه گویی و نقالی و خلاقیت و نشاط از ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ۲۹ فروردین ماه امسال به‌صورت مجازی برگزارشد.

وی از ارسال چهار هزارو ۸۴۵ آثار به این مسابقه خبر داد و گفت: از این شمار ۷۷۱ اثر در بخش نقاشی،۲۶۰ اثر در بخش معرفی کتاب،۲۸۲ اثر در بخش خلاقیت و کاردستی و سه هزارو ۵۳۲ اثر در بخش مسابقات کتاب‌خوانی بوده است.

وی افزود: اسامی برگزیدگان مسابقه «نشاط در خانه با طعم کتاب» پس از داوری در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سال جاری اعلام می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه برای جلوگیری از شیوع ویروس بیماری کرونا از اسفندماه سال گذشته تاکنون با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی، هم‌زمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های عمومی نیز تعطیل شدند افزود: کتابداران به فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌پردازند و علاقه‌مندان می‌توانند از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

در ادامه شاکری از برگزاری دهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌صورت مجازی در سال جاری خبر داد و گفت: بخش الکترونیک این جشنواره از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغازشده است و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتاب‌خوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: در بخش فردی افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب بارده سنی خود و مطالعه کتاب‌ها در رشته‌های مختلف جشنواره از طریق یکی از دو شیوه مکتوب و یا الکترونیکی شرکت کنند.

شاکری اظهار داشت: در بخش گروهی نیز افراد علاقه‌مند بایستی در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب بخش گروهی با انتخاب منابع معرفی‌شده و نوع فعالیت موردنظر در مسابقه شرکت کنند؛ شرکت در این بخش فقط به‌صورت الکترونیکی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: اعضای خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به بخش خانوادگی سایت جشنواره، با انتخاب منابع معرفی‌شده در مسابقه شرکت کنند و حضور در این بخش نیز تنها به‌صورت الکترونیکی میسر است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =