جایگاه زندان استان یزد در رتبه بندی سازمان زندان های کشور عالی است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: زندان استان یزد در بین سی و یک استان کشور با کسب ۸۲ امتیاز از حدود ۵۰ آیتم، حائز رتبه عالی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ غلامعلی دهشیری در جلسه ای که در اداره کل زندان ها به منظور بررسی پرونده های اجرایی مسن که با حضور دادستان های مجری حکم تشکیل گردیده بود بیان داشت: ارتباط و تعامل مناسب زندان استان با دستگاه قضا و همچنین ارتباط عاطفی مدیر و مددکاران مجموعه زندان های استان با مددجویان، مهمترین اصل در مدیریت مطلوب این مجموعه تأمینی و تربیتی است.
وی در خصوص ناکام شدن دشمنان در ایجاد حاشیه و شورش از طریق زندان ها اظهار داشت: سرویس های تبلیغاتی دشمن بعد از نتیجه ندادن اهدافشان در زمینه ایجاد چالش با بزرگ نمایی آمار فوت شدگان ناشی از شیوع ویروس کرونا و ناکارآمدی نظام در مدیریت این ویروس، هدف خود را بر روی زندان ها متمرکز کرده بودند.
این مقام قضایی افزود: دشمن در همه حال به دنبال هزینه تراشی برای جمهوری اسلامی ایران است و به همین دلیل زندان ها را در دستور کار خود قرار داد ولی با مدیریت حکیمانه ریاست قوه قضاییه و اقدامات مختلف سایر بخش های دستگاه قضا، حضور در صحنه دادستان ها و مجموعه زندان ها و مساعدت نیروی انتظامی تمام نقشه هایشان نقش بر آب شد.
دهشیری در خصوص آثار مثبت و فواید ارتباط مسئولین قضایی با مددجویان از طریق ویدئو کنفرانس تصریح کرد: خطر جلوگیری از شیوع انتقال ویروس به زندان ها، حفظ سلامت روانی و جسمی زندانیان در وضعیت فعلی و بالا بردن امنیت و کاهش خطر نقل و انتقال زندانیان و از همه مهمتر صرفه جوئی در هزینه ها، زمان و نیروی انسانی از مهمترین محاسن استفاده از تکنولوژی های روز و سیستم ویدئو کنفرانس بود.
وی بر استفاده از حداکثر ظرفیت های قانونی در جهت تحقق اهداف تأمینی و تربیتی تأکید کرد و ابراز داشت: قضات محاکم و دادسراها با استفاده از ظرفیت آزادی مشروط، مجازات های جایگزین حبس و پابند الکترونیکی و پیشنهاد عفو در راستای اصلاح مجرمان و بازاجتماعی نمودن مددجویان تمام تلاش خود را انجام دهند.
شایان ذکر است نشست رئیس کل دادگستری استان با دادستان های سراسر استان یزد در پی تأکیدات ریاست قوه قضاییه در تعیین تکلیف پرونده های مسن اجرای احکام کیفری در زندان، صورت پذیرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =