۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
کدام وزارتخانه ها نصیب کردها می شود؟

فارس نوشت: یک رهبر حزب دموکرات کردستان عراق گفت که کُردها در مذاکرات خود با مامور تشکیل کابینه عراق بر سر تصاحب سه کرسی وزارتی در کابینه جدید به توافق رسیدند.

حزب دموکرات کردستان عراق خبر داد که بعد از اتمام  مذاکرات با مصطفی الکاظمی مامور تشکیل کابینه عراق سهم کُردها از کرسی‌های وزارتی مشخص شد.

«فرحان جوهر» یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «گروه های کُرد مذاکرات درباره سهم کُردها در کابینه مصطفی الکاظمی را به پایان رساندند».

او گفت: «مذاکرات با اعطای سه وزارتخانه به کُردها به پایان رسید و توافق شد وزارتخانه‌های دادگستری، دارایی و عمران و بازسازی عراق به کُردها تعلق بگیرد و کُردها هم اسامی چند نامزد برای تصدی این وزارتخانه‌ها را ارائه خواهند داد که الکاظمی مختار خواهد بود از میان آنها هر کدام را مناسب ببیند منصوب کند.

جوهر افزود، مذاکرات با احزاب سنی برای یکسره شدن تعداد و ماهیت کرسی‌های وزارتی آنها در دولت الکاظمی ادامه دارد.

یک هیأت عالی‌رتبه از منطقه کردستان عراق، روز گذشته به منظور رایزنی درباره چند پرونده از جمله ترکیب کابینه جدید عراق وارد بغداد شده بود.

ائتلاف القوی العراقیه(اهل تسنن) در پارلمان عراق هم اعلام کرد که یک تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگو با الکاظمی درباره سهم این ائتلاف از کرسی‌های وزارتی تشکیل داده و انتظار می‌رود طی هفته جاری ترکیب کابینه الکاظمی مشخص و به پارلمان ارائه شود.

«هیبت الحلبوسی» عضو این ائتلاف در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «تیم متشکل از نمایندگان و رهبران القوی العراقیه با الکاظمی مذاکره می‌کنند تا درباره سهم این ائتلاف از کرسی‌های وزارتی به تواق برسند و سپس اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه‌های اهل تسنن را مطرح می‌کنیم.

وی پیش بینی کرد که کابینه الکاظمی و اسامی وزرا طی هفته جاری به پارلمان ارائه شود و الکاظمی هم برای تعیین زمان رای‌گیری به کابینه خود در پارلمان درخواست دهد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1378969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =