شهرستان سامان امسال میزبان همایش ملی عمان سامانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری همایش ملی عمان سامانی به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های فرهنگی استان و شهرستان سامان در سال جاری هدفگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان ، ابراهیم شریفی  در جلسه بررسی مراکز فرهنگی شهرستان سامان افزود: با برطرف شدن شیوع ویروس کرونا، این برنامه قابلیت اجرایی پیدا می‌کند و تا آن زمان مقدمات اجرای این همایش فراهم می‌شود.
وی، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری سامان، تصریح کرد: این شهرستان ادیبان و فرهیختگانی شناخته شده‌ای دارد، که معرفی این ذخایر، برنامه‌ریزی بلندمدتی را می‌طلبد.
شریفی، توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان سامان را از دیگر اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: شکوفایی استعدادهای هنری نیازمند توسعه زیرساخت‌های فیزیکی است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تکمیل فرهنگسرای شهرستان سامان بدون ذکر زمان تکمیل این طرح، خاطر نشان کرد: محدودیت‌های اعتباری مانع تسریع در تکمیل این طرح شده است.
شایان ذکر است میرزا نورالله عمان سامانی ملقب به تاج‌الشعراء از شعرای بنام نیمه دوم سده سیزدهم و اوایل سده چهاردهم هجری اهل شهر سامان استان چهارمحال و بختیاری است که از آثار این شاعر نامی می‌توان به گنجینه‌الاسرار، معراج‌نامه، مخزن الدرر و دیوان شعر اشاره کرد.
مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در سفر به چهارمحال و بختیاری از این شاعر به نیکی یاد و بر ضرورت تبیین این شخصیت برای نسل جوان تأکید کردند.
گفتنی است ،مرکز شهرستان سامان در ۲۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =