۰ نفر
۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
اتفاق عجیب در بازار نفت/قیمت نفت منفی شد

امیدها به افزایش قیمت نفت آمریکا در حالی نقش برآب شد که با لغو قرارداد فروش نفت این کشور و کشورهای اروپایی قیمت نفت وست تگزاس تا منفی ۱ دلار پایین آمد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی کاهش شدید تقاضای جهانی نفت به دلیل بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا، نفت سبک تگزاس در معاملات امروز بازار نیویورک برای دقایقی در کف قیمتی خود در بیش از نیم قرن اخیر یعنی منفی ۱.۴۳ دلار معامله شد.

بر اساس گزارش یاهو فاینانس پیش بینی می شود که تقاضا برای نفت تا ۲۹ میلیون بشکه در روز کاهش یابد و به گفته سازمان بین المللی انرژی آسیب های ویروس کرونا که به خانه نشین کردن مردم منجر شده است تنها به نفت محدود نمیشود بلکه باید در انتظار سقوط قیمت سایر مشتقات نفت مثل بنزین و سوخت جت بود.

کاهش شدید تقاضا انبارهای نفت در ایالت متحده را با سرعت پر می کند و به گفته سازمان انرژی بین الملل موجودی انبار های این کشور طی چند هفته اخیر ۴۸ درصد افزایش یافته است و تعداد بشکه های موجود در این انبارها به ۵۵ میلیون بشکه رسیده است؛ این اتفاق درحالی می افتاد که ظرفیت این انبارها تنها ۷۶ میلیون بشکه است.

سقوط قیمت نفت از زمانی آغاز شد که عربستان و روسیه در کاهش تولید به توافق نرسیدند و پس از گذشت بیش از یک ماه از پمپاژ نفت در سطح تولید بالا بزرگترین تولید کنندگان جهان در تاریخ ۱۲ آوریل با کاهش تاریخی موافقت کردند که در نتیجه آن تولید نفت تا ۲۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

اما این کاهش تاریخی تولید نتوانست ناجی نفت شود و قیمت این طلای سیاه در بازارهای بین المللی به ۱ سنت و در بازار نیویورک به منفی ۱.۴۳ دلار رسید.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =