جشنواره فیلم ونیز بر سر دوراهی لغو و برگزاری

ایرنا نوشت: این روزها با لغو فستیوال کن، تردیدها درباره احتمال لغو جشنواره فیلم ونیز نیز قوت گرفته است اما برخی اهالی سینما هنوز امید دارند که با اعمال ملاحظات سختگیرانه بهداشتی و رعایت فاصله ایمن، بتوان این جشنواره را چون سال‌های قبل برگزار کرد.  

پس از آن که جشنواره کن ۲۰۲۰ به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا لغو شد، حال تمام نگاه‌ها به تصمیمی است که درباره هفتاد و ششمین دوره قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیا یعنی جشنواره فیلم ونیز گرفته می‌شود که قرار است از دوم تا دوازدهم سپتامبر (۲۲-۱۲ شهریور) در جزیره لیدو در ونیز ایتالیا برگزار شود.

ایتالیا تا چندی پیش با ۱۷۰ هزار مبتلا و ۲۲ هزار قربانی به عنوان کانون کرونا در اروپا شناخته می‌شد. بنابراین اگرچه دولت ایتالیا این روزها با تکیه بر خبر پایین آمدن نرخ مرگ و میر مبتلایان ادعا می‌کند که به زودی کنترل اوضاع را در دست خواهد گرفت، کمتر کسی می‌تواند وسعت آسیبی که کرونا به این کشور وارد کرده را نادیده گرفته و فراموش کند.  

قرنطینه در ایتالیا تا سوم مه (۱۴ اردیبهشت) تمدید شده اما قطعا مردم پس از این تاریخ هم تا مدت‌ها به سالن‌های تئاتر و سینما و دیگر گردهمایی‌های اجتماعی باز نخواهند گشت. به همین علت هم چندان نمی‌توان روی این که تا حدود چهار ماه و نیم دیگر مردم آزادانه در یک فستیوال شرکت کنند، حساب باز کرد.

با این حال برخی امید دارند از آن‌جایی که جشنواره ونیز در شرایط جغرافیایی خاص یعنی در یک جزیره برگزار می‌شود، شاید بتوان آن را یک استثنا در نظر گرفت.

با وجود تمام گمانه‌زنی‌ها هنوز سرنوشت هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز روشن نیست و برگزارکنندگان این رویداد سینمایی تصمیم‌گیری در این باره را به اواخر ماه مه و اوایل ماه ژوئن موکول کرده‌اند. با توجه به این که برگزارکنندگان جشنواره کن به دلیل بحران کرونا برگزاری این جشنواره را در شکل و قالب همیشگی آن لغو کردند و در عوض قرار است میزبان بازار فیلم آنلاینی برای علاقه‌مندان باشند، این فرضیه ایجاد شده بود که شاید جشنواره ونیز هم به طور آنلاین برگزار شود اما آلبرتو باربرا مدیر جشنواره این احتمال را رد کرد.  

به علاوه برخی نیز این فرضیه را مطرح کرده بودند که شاید برگزارکنندگان جشنواره‌های ونیز و کن در پاییز یک جشنواره مشترک برگزار کنند که البته آن طور که از شواهد برمی‌آید، آن هم چندان محتمل به نظر نمی‌رسد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =