علی دایی و علی کریمی در لیست گران‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران

تاریخ فوتبال ایران ستاره گران‌قیمت کم نداشته. ستاره‌هایی که با قراردادی فوق‌العاده از یک باشگاه راهی باشگاه دیگری شدند. این روزها شنیده‌ها حاکی از این است که سردار آزمون نیز قرار است به لیست این ستاره‌ها اضافه شود.

 گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ روز گذشته اخبار جدیدی در خصوص انتقال سردار آزمون، لژیونر ایرانی تیم زنیت روسیه به یکی از تیم‌های معتبر دنیا منتشر شد. خبر روز گذشته که به نقل از رسانه اسپورتس دیلی روسیه همه جا منتشر شد از این حکایت داشت که باشگاه زنیت روسیه قصد دارد تا سردار را با رقمی نزدیک به 50 میلیون یورو به هر تیمی که خواهان پرداخت چنین مبلغ رضایتنامه‌ای خواهد بود بفروشد. این روزها گفته می‌شود تیم‌های انگلیسی اورتون، آرسنال، وستهام، لسترسیتی، لیورپول، ناپولی ایتالیا و سویای اسپانیا تمایل به جذب سردار آزمون دارند. همچنین به دلیل انتشار چنین اخباری و البته علاقه ضمنی باشگاه‌های معتبر به جذب آزمون، سایت معتبر ترانسفرمارکت در بین بازیکنان ایرانی سایت خودش به سردار آزمون با 14.5 میلیون یورو بیشترین ارزش را داده. سردار آزمون ولی بدون شک اولین بازیکن فوتبال ایران نخواهد بود که ممکن است با انتقالی نجومی و تاریخی راهی باشگاه دیگری شود.

به لیست گران‌های تاریخ فوتبال ایران علی دایی و علی کریمی را نیز باید اضافه کرد. بازیکنانی که در کنار مهدوی‌کیا اگر این روزها هنوز مشغول بازی در مستطیل سبز بودند مشخص نبود چه رکوردی از انتقال‌های‌شان شکسته می‌شد. سال 1998 مسئولان باشگاه بایرن مونیخ برای به خدمت گرفتن علی دایی از آرمینیا بیله‌فلد 2.5 میلیون یورو پرداخت کردند و سال 2001 نیز مسئولان باشگاه الاهلی امارات همین مقدار پول را صرف خرید علی کریمی از باشگاه پرسپولیس کردند.

مشروح این گزارش را اینجــــــــــــا بخوانید.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1379914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • NL ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    1 3
    علی کریمی در دوران نچندان طولانی حضور خودش در فوتبال هر رکوردی را نشکسته باشد . یک رکورد را تا به ابد بنام خودش شکسته است . بدترین خرید تاریخ بایرن مونیخ و تاریخ لیگ فوتبال آلمان .