مراسم جزءخوانی روزانه در حرم شاهچراغ(ع) بدون حضور زائران

معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در حرم مطهر در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این مراسم‌ بدون حضور زائر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از فارس ، حجت‌الاسلام احمد سلامی با اشاره به در پیش ‌رو بودن ماه مبارک رمضان، گفت: به یاری خدا مطابق روال هر سال مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به‌ صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

او افزود: این مراسم‌ معنوی هر روز از ساعت ۱۱:۴۵ ظهر آغاز می‌شود و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد.

سلامی با بیان اینکه این مراسم‌ معنوی به‌ صورت زنده از شبکه‌های سیما پخش خواهند شد، تصریح کرد: مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) هر روز در ماه مبارک رمضان از شبکه‌های فارس و ۴ سیما پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با بیان اینکه به‌ طور کلی طی ماه مبارک رمضان قریب ۱۵ تا ۲۰ نفر از قاریان و حافظان ممتاز استان فارس در این مراسم‌های نورانی تلاوت می‌کنند، گفت: هر روز سه نفر از قاریان قرآن کریم در این مراسم به تلاوت آیات وحی می‌پردازند.

او در خصوص حضور مخاطبان در این مراسم‌ نورانی نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های که برای مراسم‌ جزءخوانی قرآن کریم حرم مطهر انجام شده این است که فعلا بدون حضور زائر برگزار شود و از طریق صدا و سیما پخش زنده انجام می‌شود.

سلامی یادآور شد: طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا ویروس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) نیز مانند سایر بقاع متبرکه کشورمان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری تعطیل است و اگر حرم‌ها هم باز شوند، امکان حضور مخاطب در مراسم جزءخوانی بستگی به پروتکل‌های ابلاغی دارد.

حجت الاسلام سلامی در ادامه گفت: برای رمضان امسال مسابقات مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir تدارک دیده شده است، که اطلاعات و فرم اینترنتی این مسابقات همزمان با آغاز این ماه مبارک بر روی این پایگاه قرار داده خواهد شد.

او اظهار کرد: ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعاهای کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس در تشریح برنامه‌های مناسبتی این بارگاه منور گفت: ۱۹ اردیبهشت ماه، مراسم جشن شب میلاد باسعادت کریم اهل بیت (ع) امام حسن مجتبی (ع) و ۲۳، ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت، مراسم سوگواری شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و لیالی پرفیض قدر از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.

او گفت: مراسم شبی با شهدا، تهیه کلیپ و بیان احکام ویژه نوجوانان، روایتگری از شهدا و بیان داستان‌های قرآنی همراه با نقاشی و اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید کلیپ‌های عبادی، احکامی و معارفی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ در حرم مطهر هست که از طریق فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی حرم مطهر پخش خواهند شد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی در پایان به ایستگاه ضدعفونی خودرو در جوار حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این ایستگاه که به همت این معاونت در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، راه اندازی شده است در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه صبح و بعداز ظهر اقدام به ضدعفونی خودورهای عبوری میکنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =