خسارت ۴۶ میلیارد تومانی کرونا به بخش فرهنگ و هنر خوزستان/ هنرمندان خوزستانی ۲ ماه خود را وقف مردم کردند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به افزایش فعالیت‌های فرهنگی هنری، گفت: فعالیت هنرمندان در این روزها برای نگه‌داشتن مردم در خانه افزایش‌یافته؛ درحالی‌که بخش فرهنگ و هنر در خوزستان خسارت ۴۶ میلیارد تومانی از کرونا را متحمل شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اهواز ، محمد جوروند امروز با اشاره به افزایش فعالیت‌های فرهنگی هنری در ۲ ماه گذشته، اظهار داشت: در جریان تعطیلی‌ها و محدودیت‌های ایجادشده برای کنترل بیماری کرونا، فعالیت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نه‌تنها کاهش نیافت بلکه نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی افزود: در این مدت بیش از یک هزار برنامه متنوع فرهنگی، هنری و دینی در همه شهرهای خوزستان برگزار شد که شامل جشنواره‌های هنری، مسابقات و فعالیت‌های خدماتی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: همچنین ۴ جشنواره موسیقی به‌صورت زنده در شهرهای شوشتر، ایذه، بهبهان و امیدیه با استفاده از زیرساخت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی برگزار شد که با استقبال گسترده مردمی مواجه شدیم.

جوروند به فعالیت طراحان مد و لباس در یک ماه گذشته اشاره کرد و گفت: از ۲۰ اسفندماه طراحان مد و لباس در نقاط مختلف خوزستان کارگاه‌های خود را به تولید ماسک، گان و دوخت لباس برای پرستاران اختصاص دادند تا به این شکل بتوانند در حفظ سلامتی جامعه نقش‌آفرینی کنند.

وی به مسابقات برگزارشده در ۲ ماه گذشته اشاره و عنوان کرد: ۳ مسابقه بزرگ در شهرهای دزفول، بندر امام خمینی (ره) و مسجدسلیمان و ۲ مسابقه ویژه نیز برای همه شهرها در قالب موضوعات مختلفی مانند شعر، نقاشی، تئاتر، استندآپ کمدی، خوشنویسی و شهدا برگزار شد که اکنون در مرحله دریافت اثر قرار دارند و به‌زودی نتایج آن‌ها اعلام می‌شود.

کرونا ۱۰ میلیارد تومان به بخش‌های هنری خوزستان خسارت وارد کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تعطیلی مراکز هنری به مدت ۶۰ روز گفت: با تعطیلی مجتمع‌ها و پردیس‌ها، خانه‌های مد و لباس، سالن‌های تئاتر، فروشگاه‌های اقلام هنری، آموزشگاه‌ها، کافه گالری‌ها و همچنین کنسرت‌ها در ۲ ماه گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی خسارت وارد شد.

وی افزود: بسیاری از مراکز هنری تعطیل بودند اما هزینه آب، برق، گاز و تلفن برای آن‌ها محاسبه‌شده و انتظار می‌رود که شرکت‌های خدمات دهنده مراکز هنری را از پرداخت این هزینه‌ها معاف کنند تا آسیب بیشتری به آن‌ها وارد نشود.

تعطیلی ۲ ماهه، ۳۶ میلیارد تومان به بخش فرهنگی وارد کرد

جوروند در ادامه به آسیب واردشده به مراکز فرهنگی در ۲ ماه گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در این مدت حدود ۳۶ میلیارد تومان خسارت به کتاب‌فروشی‌ها، کانون‌های تبلیغاتی، انتشاراتی‌ها و مراکز قرآنی وارد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: همچنین به بخش رسانه‌ای و تولید محتوای دیجیتال نیز به میزان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شد.

وی به خسارت واردشده بیماری کرونا به بخش دولتی اشاره کرد و گفت: در بخش‌های دولتی نیز ۹ میلیارد ۱۴۰ میلیون تومان به سبب عدم واگذاری پروژه‌ها و عدم توانایی پیمانکاران حوزه فرهنگ و هنر به پرداخت کرایه‌ها، خسارت وارد شد.

فعالیت جدی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برای مبارزه با کرونا

جوروند با اشاره به فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۲ ماه گذشته، عنوان کرد: مساجد در همه شهرهای خوزستان در حال انجام کارهای بزرگی هستند که ازجمله آن‌ها می‌توان به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک، ضدعفونی خیابان‌ها و جمع‌آوری نذورات برای اقشار کم‌بضاعت اشاره کرد.

وی افزود: برخی از مردم به سبب تعطیلی سرتاسری با مشکل تأمین درآمدهای خانواده مواجه شدند که مساجد تلاش کردند برای برخی از آن‌ها اقلام موردنیاز را تأمین کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بیش از یک هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در خوزستان فعال هستند که هرکدام از آن‌ها در هر شهرستان بیش از ۵ برنامه بزرگ اجرا کرده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =