اولین واکنش پنتاگون به پرتاب ماهواره نظامی ایران

تسنیم نوشت: یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدار 425 کیلومتری زمین، به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت که کشورش به دقت برنامه فضایی ایران را رصد می‌کند.

سرگرد راب لودویک، در گفتگو با آسوشیتد پرس مدعی شد: «پنتاگون همچنان به دقت تلاش‌های ایران برای دستیابی به فناوری پرتاب ماهواره به فضا را رصد می‌کند.»

وی افزود: «اگرچه ایران در حال حاضر موشک‌های بالستیک قاره‌پیما در اختیار ندارد، اما تمایل آنها به مقابله نظامی راهبردی با ایالات متحده می‌تواند آنها را به سمت توسعه موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سوق دهد.»

صبح امروز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1399 ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار 425کیلومتری زمین قرار گرفت.

این پرتاب از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید، پایگاهی که سالها پیش آماده شده بود تا پرتابگرهای فضایی سنگین سپاه از جمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

ماهواره‌بر قاصد اولین پرتابگر سه‌مرحله‌ای آزمایش‌شده در کشور است. هنوز جزئیاتی از ابعاد و تناژ و قابلیت‌های فنی آن اعلام نشده اما همین تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که سپاه مسیر توسعه پرتابگرهای فضایی خود را با تنوع مورد نیاز پیگیری کرده است.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    6 3
    هیچ حکومتی را نمی شود از بیرون ساقط کرد و به همین دلیل ما هم نیاز به موشک قاره پیما نداریم اما مسئله فضا ارتباط با امنیت ما دارد و از آن صرف نظر نمی کنیم
    • US ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      0 0
      اتفاقا حکومتهای که خجالت و وجدان در وجود تفنگ به دستان و تقسیم قوا در آن وجود نداشته باشد تنها و تنها از بیرون ساقط میشوند صدام و طالبان و قذافی و داعش از نمونه های آن هستند در جوامع دمکراتیک که تقسیم قوا و تفنگ وجود دارد مردم زور ساقط کردن حکومت را دارند یا حکومتهایی که مسئولانش کنار نمیرن در غیر اینصورت تنها و تنها زور خارجی برش دارد و بس.