روایت نماینده‌ای که دو ماه و در سکوت درگیر کرونا بود

ایلنا نوشت: نماینده گرگان و آق‌قلا در مجلس دهم از بهبودی خود خبر داد و گفت: من از اول اسفند ماه درگیر کرونا بودم، سه هفته در بیمارستان و یک ماه در منزل قرنطینه بودم اما خوشبختانه نتیجه آخرین تست کرونایی که دادم منفی شد و با مجوز پزشک از دیروز مشغول به کار شدم.

نورمحمد تربتی نژاد، نماینده گرگان و آق‌قلا درباره آمار مبتلایان به کرونا در استان گلستان، اظهار کرد: هرچند در ابتدای شیوع کرونا، استان ‌گلستان شدیداً دچار بیماری شده بود به گونه‌ای که ۱۶ بیمارستان در استان اشغال بود، اما خوشبختانه با اعمال محدودیت‌ها و رعایت نکات بهداشتی، شمار مبتلایان کنترل شد؛ به طوری که در حال حاضر در استان گلستان تنها دو بیمارستان و در شهر گرگان نیز یک بیمارستان اشغال است. به طور کلی در گلستان با توجه به فعالیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان نسبت به هفته‌های اول کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هرچه ارتباط جمعی بیشتر باشد، خطر ابتلا نیز افزایش می‌یابد، گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد مردم آموزش دیده‌اند و نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند با وجود اینکه فعالیت‌ها افزایش یافته، اگر مردم رهنمودهای بهداشتی و درمانی را رعایت کنند، شاهد شیوع ویروس نخواهیم بود.

وی ادامه داد: سیستم‌های بیمه‌ای نیز باید تقویت شوند به گونه‌ای که در شرایط خاص و بحران، شرکت‌های بیمه‌کننده مردم را تحت پوشش قرار دهند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بیان کرد: در پساکرونا مشکلات اقتصادی گریبانگیر همه کشورها خواهد بود و اقدامات بلندمدت در حوزه صنعت و کشاورزی می‌تواند راهکار مناسبی برای برون‌رفت از این مشکل باشد.

تربتی‌نژاد در خصوص نتیجه تست کرونای خود نیز گفت: من از اول اسفند ماه درگیر کرونا بودم، سه هفته در بیمارستان و یک ماه در منزل قرنطینه بودم اما خوشبختانه نتیجه آخرین تست کرونایی که دادم منفی شد و با مجوز پزشک از دیروز مشغول به کار شدم.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380152

برچسب‌ها