سازمان نظام پزشکی: عجله برای بازگشایی‌ها باعث گسترش کرونا می‌شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به رئیس جمهوری نوشت: هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل‌کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها موجب گسترش و سرکشی مجدد بیماری کووید-۱۹، هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از سازمان نظام پزشکی، محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی امروز ( پنجشنبه) با ارسال نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری نوشت: ضمن تشکر و تقدیر از زحمات ارزشمند دولت محترم در ساماندهی امور و حل معضلات ناشی از پاندمی بیماری کووید-۱۹، به اطلاع می رسانیم این روزها پیشنهادهای مختلفی جهت بازگشایی بعضی از مکان‌ها و فعالیت‌ها به جناب عالی و ستاد ملی مدیریت این بیماری عرضه می‌شود که یقینا تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های کلان و تاریخی ستاد ملی تأثیر قطعی و حیاتی بر هدف اصلی و انسانی «اولویت حفظ جان و سلامت مردم و انسان‌ها بر همه امور دیگر» خواهد داشت.

وی تاکید کرد: به‌عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور به استحضار می‌رساند با توجه به شرایط اپیدمیولوژیک کنونی بیماری در کشور و بر اساس اصول مسلم علمی و تجربیات جهانی، هرگونه تعجیل در بازگشایی غیرضروری و غیرقابل‌کنترل مکان‌های تجمعی از قبیل اماکن مذهبی، مدارس، دانشگاه‌ها و ... موجب گسترش و سرکشی مجدد بیماری و آسیب جان و سلامت مردم و هدر رفتن زحمات گذشته و فرسودگی کادر درمانی کشور خواهد شد.

ظفرقندی نوشت: یقینا توجه و تبیین دو اصل مهم «حدود ضرورت‌های قطعی در بازگشایی اماکن و مراکز» و نیز «امکان نظارت اجرایی و کنترل اصول بهداشتی فعالیت‌ها در آن مراکز» در سیاست‌گذاری و اتخاذ تصمیم مستقل و علمی و با رعایت مصالح و اولویت مقوله سلامت مردم توسط آن ستاد محترم مدنظر و عمل قرار خواهد گرفت.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =