بهای هر بشکه نفت خام در پایان معاملات روز گذشته (جمعه 27 اسفند) بازار نیویورک با 35 سنت کاهش، به 101 دلار و هفت سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، در پی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه لیبی و به دنبال آن آتش بس دولت قذافی بهای نفت خام پس از دو روز افزایش اندکی کاهش یافت.

بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک (دبلیو.تی.آی) برای تحویل در ماه آوریل با 35 سنت کاهش، به 101 دلار و هفت سنت برای هر بشکه رسید.

در بازار آی.سی.یی لندن نیز بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه مه، با 97 سنت کاهش، در سطح 113 دلار و 93 سنت تثبیت شد.

معاملات نفت در بازار بورس نیویورک بار دیگر در پایان یک هفته بی ثبات پایین تر از میانگین خرید و فروش در بازار بسته شد، به طوری که معامله گران همچنان در پی نگرانی از بحران هسته ای اخیر ژاپن و تردیدها درباره شرایط آتش بس دولت قذافی علیه مخالفان ریسک نمی کنند.

همچنین نیاز چین به افزایش ذخایر ارزی و همچنین ادامه نا آرامی ها در همسایگی کشور نفت خیز عربستان از جمله بحرین، سبب افزایش بی ثباتی ها در بازار نفت شده است.

با وجود کاهش بهای نفت خام در روز گذشته درپی زلزله شدید ژاپن و بحران هسته ای این کشور میانگین هفتگی بهای نفت خام شاخص برنت دریای شمال در پایان هفته با یک درصد افزایش همراه بود.

هری تچیلینگوریان، یک تحلیلگر در موسسه بی.ان.پی پیرباس در این باره گفت: اعلام آتش بس از سوی دولت قذافی به نشانه پایان یافتن نا آرامی ها در این کشور نیست و احتمال می رود ما بار دیگر شاهد ادامه درگیری ها میان مخالفان و موافقان سرهنگ قذافی باشیم.

وی افزود: بی ثباتی بازار نفت تا زمان از سر گیری تولید نفت خام لیبی با حجم کامل ادامه خواهد داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =