بی‌اعتنایی به بهداشت در بیش از ۶۰ درصد کارگاه‌های ساختمانی خراسان شمالی

این در حالی است که بیشتر کارگران، پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک و دستکش استفاده نمی کنند و فاصله اجتماعی هم در کارگاه ها نادیده گرفته می شود.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی ؛علی قلی پور ر اظهار داشت: با فعال شدن کارگاه های ساختمانی، ساخت و سازها رونق گرفته و متاسفانه بساط صبحانه های دسته جمعی هم در این مکان ها گسترده شده است .

وی اظهار داشت: در فروردین امسال، ۳۷۰ مورد بازرسی از کارگاه های استان انجام شده که برای ۳۳۸ مورد، یعنی بیش از ۹۱ درصد این کارگاه ها، ابلاغیه رفع نقص صادر شده است.

قلی پور با بیان اینکه ابلاغیه رفع نقص برای موارد جزیی هم صادر می شود، افزود: برخی مشکلات جزیی بوده است اما به هر حال، باید برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشتی، پروتکل بهداشتی در کارگاه ها رعایت شود.

وی گفت: بیشتر بازدیدهای انجام شده، با رویکرد بررسی وضعیت پروتکل های بهداشتی بوده است و بررسی ها نشان می دهد، وضعیت در معادن و کارگاه های ساختمانی مناسب نیست و مشکلات زیادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالترین معدن استان، بوکسیت آلومینای جاجرم است که البته پروتکل های بهداشتی در آن رعایت می شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

رییس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: این در حالی است که در معادن کوچک، همچون شن و ماسه مشکلات زیاد بهداشتی وجود دارد و ابلاغیه رفع نقص برای چند معدن صادر شده است.

در خراسان شمالی ۱۰۴ هزار و ۸۳۵ نفر کارگر بیمه شده هستند که در ۳۳ هزار و ۹۸۶ کارگاه مشغول به کار هستند.

در این استان ۷۶ هزار و ۲۵۰ نفر کارگر مشمول قانون کار هستند.  

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =