پروتکل‌ بهداشتی فعالیت اماکن ورزشی تدوین شود

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: بازگشایی باشگاه‌های ورزشی قزوین تحت شرایط خاص مانند ظرفیت محدود و اخذ تعهدات سختگیرانه برای رعایت اصول بهداشتی امکان پذیر است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مریم بیدخام، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت:  بسیاری از سالن‌های ورزشی و باشگاه‌ها بیش از دو ماه است که به علت شیوع کرونا تعطیل هستند و به لحاظ استیجاری منتظر تصمیمات دولتی مانده‌اند تا مجددا بازگشایی شوند.
او اضافه کرد: در شرایط کنونی انتظار فعالان ورزش به خصوص کسانی که از محل ورزش و فعالیت‌های مرتبط با آن ارتزاق می‌کنند این است که فرایند بازگشایی باشگاه‌های ورزشی و از سرگیری فعالیت‌ها در چارچوب پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تسریع شود.
بیدخام استیجاری بودن باشگاه‌های ورزشی را متحمل هزینه‌هایی دانست و اظهارکرد:  ادامه تعطیلات این اماکن می‌تواند تبعات ناخوشایند اقتصادی داشته باشد و زمینه‌ساز تعطیلی همیشگی آن‌ها شود.
این مسؤول تاکید کرد: تاثیر ورزش در سلامت جسمی و روحی روانی آحاد جامعه به ویژه در شرایط کنونی که مردم بخاطر کنترل کرونا در قرنطینه‌های خانگی به سر می‌برند، بی‌بدیل است و باید شرایطی را فراهم کرد که جامعه به سمت ورزش کردن پیش بروند.
بیدخام خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، گروه‌های زیادی در اجرای طرح موفق فاصله‌گذاری اجتماعی مشارکت داشتند که از جمله آنها هنرمندان و ورزشکاران هستند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: در گام دوم ستاد ملی کرونا اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند در دستور کار قرار گرفت و قرار شد برخی از صنوف و مشاغل با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر بگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1380917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =