استاندار : آذربایجان‌غربی در کنترل کرونا سربلندبود

استاندار آذربایجان‌غربی از تلاش جامعه پزشکی استان در راستای مدیریت بیماری کرونا قدردانی کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری درباره  وضعیت آمادگی استان در مقابله با کرونا گفت: با توجه به این که ویروس کرونا در آذربایجان غربی نسبت به استان های همجوار دیرتر شیوع پیدا کرد، بنابراین استان از وضعیت آمادگی بهتری برخوردار بوده و توانست از تجربیات استان های دیگر نیز بهره برد.
 
شهریاری با اشاره به اینکه در یک مقطع حساس تاریخی قرار داریم افزود: کرونا امروز مسئله نخست جهان است و علیرغم فرافکنی و شانتاژ رسانه های خارجی ایران در مدیریت کرونا سربلند است.
 
وی بیان کرد: با وجود تحریم های سخت و کاهش درآمدهای نفتی و ممنوعیت های موجود در صادرات و برگشت ارز به کشور، تحولات اجتماعی و اقتصادی به خوبی مدیریت شده است. 
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی موجود نیز با وحدت و همدلی رفع می شود افزود: کشورهای مدعی اقتصاد برتر نیز در شیوع کرونا دچار مشکلات عدیده ای شده اند اما رسانه های بیگانه از انعکاس آنها خودداری می کنند. 
وی ادامه داد: اگر بخوبی برای مردم دستاوردهای مثبت در مدیریت کرونا در حوزه های سلامت، اقتصاد و سیاسی و اجتماعی تشریح گردد به طور قطع افکار عمومی بیش از اینها به اقناع خواهد رسید. 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره وضعیت استان گفت: با بررسی های انجام یافته می توان دریافت که در استان تعداد بیماران بستری نزولی بوده و با بیماریابی بیماران سرپایی تعداد آنها افزایش یافته است و این نشانگر عملکرد بهینه دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا است. چرا که با یافتن افراد ناقل بیشتر در جامعه و فاصله گذاری آن با افراد سالم می توان به قطع زنجیره انتقال سرعت بخشید. 

جواد آقازاده رییس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز درباره قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا افزود: قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا با کارگروه های پشتیبانی، پیشگیری و شناسایی موارد مشکوک،مراقبت و درمان، اطلاع رسانی عمومی، ثبت و گزارش دهی تشکیل شده که با هماهنگی و همکاری این کارگروه ها مدیریت بیماری کرونا در استان روند مطلوبی را طی نموده است.
وی درباره تست سرپایی بیان کرد: هر چه تعداد تست های سرپایی افزایش یابد، می توان اپیدمی را بهتر کنترل کرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =