انجام تست آنتی بادی برای تشخیص سطح ایمنی افراد در برابر کرونا

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان گفت: تست وضعیت ایمنی از جهت بررسی میزان آنتی بادی ها و آنتی کورهای بدن در گلستان در حال انجام است تا سطح ایمنی مردم در برابر کرونا مشخص شود.

به گزارش خبرآنلاین از  گرگان، «سید مهدی صداقت»  اظهار کرد: با وجود آنکه صنوف به تدریج در حال بازگشایی هستند اما این به معنای اتمام ویروس کرونا نیست.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان بر ضرورت شستشوی مکرر دست ها برای پیشگیری از کرونا تأکید کرد و ادامه داد: فردی که از منزل خارج می شود هنگام ورود به منزل قبل از تماس با سطوح باید دست های خود را شستشو دهد.

وی با بیان اینکه حفظ فاصله با دیگران برای پیشگیری از کرونا باید بیش از یک و نیم متر باشد، گفت: احتمال انتقال کرونا از طریق هوا پایین است اما بیشترین انتقال بیماری کووید۱۹ از طریق تماس دست آلوده با صورت است.

صداقت خاطرنشان کرد: برای رصد اوضاع غربالگری مردم به ویژه بیماران مزمن اعم از قلبی و عروقی، دیابتی و غیره ادامه دارد تا ضمن آگهی بخشی به مردم، از آخرین وضعیت آنها مطلع شویم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ دارای علائم و ماهیت متفاوتی است، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا بسیار هوشمند است و در برخی از بیماران کرونایی علائم جدیدی اعم از التهاب چشم، اختلال در حس بویایی و چشایی و غیره مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کرونا در مرحله کنترل قرار گرفته است، بیان کرد: در صورتی که مردم و صنوف به پروتکل های بهداشتی توجه نکنند احتمال آمدن موج دوم کرونا در گلستان وجود دارد.

صداقت متذکر شد: از زمانی که علائم کرونا خفیف شد تا دو هفته پس از آن دیگر امکان انتقال بیماری به دیگران وجود ندارد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان گلستان خاطرنشان کرد: اقدام خوبی که در استان گلستان در حال انجام است تست وضعیت ایمنی از جهت بررسی میزان آنتی بادی ها و آنتی کورهای بدن است تا سطح ایمنی مردم در برابر کرونا مشخص شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =