بسیجیان در این محله پرخطر کرونایی، برای مستأجران ریش گرو می‌گذارند /کار جهادی در اینجا دل شیر می‌خواهد +عکس

فارس نوشت:کار جهادی در محله متفاوت هرندی که نیاز به شرح و تفسیر ندارد علاوه بر مختصات خاص خود دل شیرتری در این روزهای کرونایی می‌خواهد که سنگر مسجد الهادی با پای کار و فعال بودن امام جماعت آن و سایر مسجدی‌ها دست به کاری از جنس نیاز این محلات زده‌اند و مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه این ایام رنگ و بوی دیگری داده اند.

شنیدن ضدعفونی معابر، تولید ماسک و دستکش، کمک به مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها، تهیه و توزیع انواع بسته‌های مواد غذایی و تغسیل، تطهیر و تدفین اجساد کرونایی‌ها از مواردی است که در روزهایی که با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم در گوشه و کنار کشور دیده می‌شود و غیر از این هم بنا به سابقه درخشان ملت ایران در برهه‌های سخت انتظار نیست اما کارهای نادر و خاص در محلات متمایز که به دست انسان‌هایی دغدغه‌مند رقم می‌خورد کم نیستند.

پرداخت قسط وام اهالی، تهیه صلواتی نسخه بیماران و پرداخت اجاره منزل نیازمندان در این روزهایی که سایه ویروس کرونا بر زندگی همه اثر و ردی انداخته از این جنس کارهایی بود که ما را راهی این مسجد کرد. کار جهادی در محله متفاوت هرندی که نیاز به شرح و تفسیر ندارد علاوه بر مختصات خاص خود دل شیرتری در این روزهای کرونایی می‌خواهد که سنگر مسجد الهادی با پای کار و فعال بودن امام جماعت آن و سایر مسجدی‌ها دست به کاری از جنس نیاز این محلات زده‌اند و مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه این ایام رنگ و بوی دیگری داده اند.

مسجد الهادی(ع) در محله شوش تهران تعطیل نیست و هر کسی برای جهاد علیه شکست کرونا قدمی برمی‌دارد و در این میان مراجعات مکرر مردمی برای بیان و حل مشکلات خود جالب است.

حجت الاسلام کارخانه امام جماعت مسجد در تکاپوی  ۲۰۰ بسته‌ای است که باید تا چند ساعت دیگر قبل از افطار به درب منزل محتاجی برسد و گفت‌وگوی کوتاهی با این روحانی انجام دادیم.

وی این مراجعات را همیشگی می‌داند و می‌گوید: این مسجد فقط نماز و عبادت نیست و همواره مردم این مکان را پناهگاه اجتماعی خود دانسته و مشکلات و گرفتاری‌های خود را به مسجد می‌آورند و ما از هیچ اقدامی در حل معضلات آن‌ها کوتاهی نمی‌کنیم.

این طلبه جهادی و بسیجی که در گروه ۱۰۰ نفره گردان ۴۰۳ امام علی تیپ آل محمد(ص) در اقصی نقاط تهران مشغول خدمت هستند، ادامه می‌دهد: نیازها و مشکلات محلات اطراف مسجد را دنبال می‌کردیم ولی با به وجود آمدن کرونا از همان روزهای اول خدمات ما سازماندهی‌تر و وارد مرحله جدید و جدی‌تری شد.

حاج آقا کارخانه به ضدعفونی کل محله هرندی اشاره و می‌افزاید: همانطور که می‌دانید وقتی نام هرندی می‌آید هزار و یک آلودگی معتاد، مشکل مطرح است لذا حداقل روزی دوبار به طور کامل این محل ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی تهیه و پخش روزی دو هزار عدد ماسک و محلول آب ژاول رایگان را از دیگر اقدامات نام می‌برد و توضیح می‌دهد: علاوه بر پوشش این محله با مواد ضدعفونی کننده از گروه‌های جهادی و محلات دیگر نیز درخواست داشتند که این محلول در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

امام جماعت مسجدالهادی(ع) با اشاره به سرکشی به خانواده شهداء، نیازمندان، بیماران و خانواده‌هایی که در اثر این ویروس عزیزان خود را از دست داده‌اند، می‌گوید: با کمک مردم و خیران هفته‌ای حداقل سه رأس دام قربانی و تا امروز بالغ بر ۳۰ تن ارزاق در بین خانواده‌های شناسایی شده توزیع شده است.

حجت الاسلام کارخانه با بیان اینکه کمک‌ها همواره وجود داشته، می‌افزاید: با فرمایش حضرت آقا  اقدامات تقویت و خیز جدی برداشت و کارهای خوبی در محلات صورت گرفت.

وی جنس محلات و مشکلات مردم را در شکل‌گیری اقدامات ویژه مؤثر دانسته و قصه پرداخت قسط و نسخه صلواتی را این‌گونه بیان می‌کند: کسانی بودند که در چنین شرایطی نمی‌توانستند اقساط خود را پرداخت کنند و حدود ۳۰ مورد از این افراد با مبلغ ۵۰ میلیون تومان به مشکلشان رسیدگی شد؛ عده‌ای دیگر در درمان بیماری خود مثل سرطان، کرونا، قلب و عروق و کلیه و سایر موارد و تهیه دارو مشکل داشتند که تا امروز نسخه آن‌ها صلواتی تهیه شده است که خیران حدود ۳۰ میلیون تومان نیز در این زمینه مهم تقبل کردند.

طلبه بسیجی از مواردی گفت که صاحبخانه اثاث مستأجر را به دلیل دیرکرد اجاره بیرون ریخته بود و ادامه می‌دهد: در زمینه اجاره منزل تعدادی مورد را با رایزنی، مهلت پرداخت و یا تهیه منزلی دیگر حل و فصل کردیم.

کارخانه با تأکید بر اینکه بسیاری از این اقدامات قبل کرونا هم بوده ولی در این ایام به چشم آمد، می‌گوید: ۶۰۰ خانواده در اطراف مسجد و بیش از ۱۰۰۰ خانواده نیز در محله هرندی شناسایی شده است تا از بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

وی دیگر باید برای توزیع بسته‌ها برود و در پایان بیان می‌کند: به همت سه خیر چند شب پیش بسته‌هایی به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندان توزیع شد و جهاد تا شکست کرونا ادامه دارد.

ویروسی که همگان به منحوس بودن آن ادعا داریم اما صحنه‌های زیبا و مبارکی را از خود به جای گذاشته است که تاریخ این روزهای همدلی، همیاری و همدردی را فراموش نخواهد کرد و ملت ایران در این ایام کرونایی برگ زرینی از حماسه‌های همیشگی خود به جا گذاشتند.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381615

برچسب‌ها