چگونه از ابزارآلات صنعتی برای کاهش مصرف آب استفاده می گردد؟

امروزه از ابزارآلات بسیاری برای کاهش مصرف آب و جلوگیری از خشکسالی استفاده می شود. با استفاده از این محصولات می توان آب کمتری مصرف نمود در حالی که فشار آب زیاد است و این کار باعث صرفه جویی بسیار زیادی می گردد یکی از این محصولات کارآمد پمپ کارواش می باشد که در اغلب فعالیت های صنعتی و خانگی برای زدودن آلودگی مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ کارواش یکی از مواردی است که می توان از آن برای کاهش مصرف آب و همچنین از بین بردن آلودگی سطوح در موارد مختلف از جمله کارخانه ها یا مکان های صنعتی و خانگی استفاده نمود. علاوه بر آن باید ذکر نمود که با توجه به قدرت های متفاوت و کارایی های مختلف، این محصول دارای انواع مختلف صنعتی و خانگی می باشند که قدرت موتور و دبی متفاوتی را دارا هستند.

موارد قابل استفاده از پمپ کارواش:

در محل های گوناگونی می توان از پمپ کارواش استفاده نمود که این محل ها شامل موارد زیر می باشد:

· شستن ماشین های سنگین و سبک به خصوص در کارواش ها

· شستن دستگاه های صنعتی کارخانجات

· شستن نماهای ساختمان ها

· شستن لوله های فاضلابی برای جلوگیری از گرفتگی لوله ها

· شستن سالن های دامداری و مرغداری

· پاکسازی کف راه پله ها و پارکینگ در ساختمان ها

· پاکسازی معابر و نرده های داخل محیط شهری

پمپ کارواش

ظرفیت پمپ های کارواش بسیار متفاوت می باشد که برای محل هایی که به قدرت آب و مصرف آب کمتر نیاز است می توان از کارواش های 100 بار و 150 بار با ظرفیت 30، 70 و 120 لیتر استفاده نمود.

انواع پمپ کارواش:

این محصول با توجه به نوع کاربرد خود دارای انواع متفاوتی است که شامل موارد زیر می باشد:

· پمپ کارواش صنعتی

پمپ های کارواشی که برای موارد صنعتی استفاده می شود شامل دو دسته است که پمپ سانتریفیوژ و پمپ جابجایی مثبت نام گرفته اند که می توان گفت دسته دوم دارای تنوع بسیاری است.

· پمپ کارواش خانگی

این نوع پمپ ها دارای موتور کلکتوری بوده و یکی از تفاوت های آن با پمپ صنعتی کیفیت پایین بدنه ی پمپ کارواش است.

تفاوت پمپ کارواش صنعتی و خانگی

این تفاوت ها عبارتند از:

· پمپ صنعتی دارای قدرت موتور بالاتر و همچنین طول عمر بیشتر است و برای استفاده ی طولانی مدت تعبیه شده است.

· جنس سرسیلندر در پمپ صنعتی از جنس برنج با نوع مرغوب است اما پمپ خانگی از جنس برنج یا آلومینیوم ولی با کیفیتی پایین تر است.

تایمر آبیاری

تایمرهای آبیاری نیز یکی از مواردی است که علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب می توان از خشک شدن گیاهان نیز با استفاده از آن جلوگیری نمود.

تایمرها بر اساس کارایی و موارد استفاده به دو نوع تقسیم می شوند که شامل موارد زیر هستند:

تایمر برای آبیاری خانگی

از این تایمر برای محیط های کوچک مانند گلدان، باغچه یا... استفاده می شود و جنبه ی تجاری و صنعتی ندارد.

تایمر اتوماتیک

این تایمر آبیاری مخصوص محیط های بزرگ مانند زمین های کشاورزی، گلف، زمین فوتبال و باغ های با درخت های میوه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  از معروف ترین برند های تایمر آبیاری می توان آکوا گاردن تایوان را نام برد که تایمری با کیفیت بالا و قیمتی مناسب می باشد.  

تایمر آبیاری

موارد قابل توجه برای استفاده از یک تایمر آبیاری

علل بسیاری برای استفاده از تایمر آبیاری وجود دارد که از مهم ترین آنها می توان به خشکسالی و نوع آب و هوای منطقه اشاره نمود. در محیط هایی که بسیار گرم است و در آن منطقه کمبود آب احساس می شود آبیاری به صورت اتوماتیک علاوه بر کاهش مصرف آب سبب می شود تا گیاهان به موقع و به اندازه ی نیاز آب دریافت نمایند و از خشک شدن گیاهان جلوگیری می شود.

همچنین می توان این تایمرها را برای ساعت مشخص و روز مشخص تعیین نمود و نکته قابل توجه ساده بودن تایمر است که هر شخصی با هر توانایی قادر به استفاده از آن باشد.

با استفاده از تایمرهای آبیاری می توان مطمئن بود که هنگامی که برای مدتی طولانی در منزل نیستید گیاهان به موقع آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند و با توجه به نوع باتری و مقدار برق مصرفی توسط تایمر می توان مطمئن بود که تایمر 3 سه ماه تا یک سال بدون هیچ مشکلی کار خواهد کرد.

انواع تایمرهای آبیاری خانگی

تایمرهای آبیاری خانگی به دو نوع تقسیم می شوند که شامل:

1. تایمر آبیاری با یک خروجی

این نوع تایمر برای فضاهای کوچک مناسب است و دارای عملکرد بسیار ساده ای می باشد.

2. تایمر آبیاری با دو خروجی

از این تایمر می توان برای دو محیط به صورت جداگانه استفاده نمود که علاوه بر اینکه می توان برای منازل و ساختمان ها استفاده کرد ولی برای محیط های گفته شده چندان کاربردی نیستند.

آبپاش هانتر

یکی دیگر از ابزاری که می تواند سبب کاهش مصرف آب گردد آبپاش هانتر می باشد در واقع این نوع آبپاش برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود که به صورت گردون و چرخشی می باشد.

مواردی موثر هنگام انتخاب آبپاش هانتر

مواردی که هنگام خرید این آبپاش باید به آن توجه نمود عبارتند از:

· میزان شعاع پاششی که مورد نیاز ما می باشد.

· مدل پاشش آب به طور مثال دایره ای، بیضی، مربعی و...

· زاویه ی پاشش آب

· ورودی آب مورد نظر

آبپاش هانتر

برخی از آبپاش های هانتر برای فضای سبز خانه و محیط های کوچک و باغچه های خانگی مناسب است و برخی دیگر نیز مخصوص زمین های بزرگ مانند زمین گلف و یا زمین فوتبال است.

آبپاش های هانتر به دلیل مخفی بودن سبب می شود که بر روی زمین نمایان نشده و از زیبایی محیط نکاهد.

آبپاش هانتر دارای دو قسمت می باشد. یک قسمت به صورت ثابت و قسمت دیگر متغیر است که باید توجه داشت که قسمت متغیر پس از آبیاری و قطع آب در داخل زمین و درواقع در داخل قسمت ثابت فرو می رود که سبب ناپدید شدن آبپاش می شود.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1381728