احتمال حضور حزب سوم در انتخابات ۲۰۲۰ / حامی ترامپ، رقیب انتخاباتی او می شود!

العالم نوشت: عضو مستقل در مجلس نمایندگان آمریکا که حامی استیضاح ترامپ نیز بود، از احتمال نامزدی خود برای حزب لیبرترین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این کشور خبر داد.

تارنمای آکسیوس بامداد چهارشنبه گزارش داد که «جاستین آماش» جمهوریخواه پیشین و عضو مستقل کنونی در مجلس نمایندگان آمریکا گفته که کمیته‌ای استمزاجی برای نامزدی از سوی حزب لیبرترین در انتخابات ریاست جمهوری امسال این کشورش تشکیل داده است.

آماش پس از انتشار گزارش «رابرت مولر» بازپرس پیشین پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا پیرامون احتمال تبانی ستاد انتخابات دونالد ترامپ با مسکو، به عنوان تنها جمهوریخواه حمایت خود را از استیضاح او اعلام کرد. وی سپس وابستگی حزبی خود را تغییر داده و به عنوان عضو مستقل مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رای داد.

«مارگارت تالو» خبرنگار تارنمای آکسیوس گفت که مشخص است آماش که به انتقاد از نحوه مدیریت ترامپ در مقابله با شیوع ویروس کرونا پرداخته، قصد دارد خود را به عنوان جایگزینی برای او معرفی کند.

به نوشته آکسیوس، آماش ماه‌ها بود که این موضوع را بررسی می‌کرد و این اقدام او دور از انتظار نبود. اگر او به عنوان نامزد حزب لیبرترین معرفی شود، پیروزی در انتخابات هدف دور و درازی خواهد بود اما در صورت وجود رقابت تنگاتنگ میان دو حزب اصلی جمهوریخواه و دموکرات، می‌تواند به عنوان نامزد حزب سوم باعث شکست آرا شود.

در حال حاضر ترامپ به عنوان نامزد قطعی حزب جمهوریخواه انتخاب شده و انتخاب «جو بایدن» نیز با توجه به کناره‌گیری اکثریت قریب به اتفاق رقیبان درون‌حزبی‌اش به نفع او و حمایت بزرگان حزب دموکرات به عنوان نامزد نهایی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ تقریبا قطعی شده است.

کارزار انتخاباتی بایدن و متحدان وی حملات همه‌جانبه‌ای علیه مدیریت شیوع ویروس‌کرونا در آمریکا توسط ترامپ به راه‌انداخته و شک ندارند این موضوع در ماه نوامبر (زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در آبان‌ماه) برگ برنده‌ای برای دموکرات‌ها خواهد بود.

به گزارش ایرنا، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که بایدن در روند انتخابات ریاست جمهوری از برتری ۶ امتیازی در مقابل ترامپ برخوردار است. براساس نظرسنجی سراسری و مشترک یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک آمریکا، ۴۴ درصد افراد از نامزدی بایدن در انتخابات نوامبر حمایت کردند و ۳۸ درصد نیز طرفدار ترامپ بودند.

حزب لیبرترین آمریکا اکنون هیچ نماینده‌ای در سنا و مجلس نمایندگان ندارد و از زمان تشکیل درسال ۱۹۷۱ در همه انتخابات ریاست جمهوری نامزد معرفی کرده بود. این حزب در سال ۲۰۱۶ با پیشرفتی چشمگیر توانست ۳.۲۹ درصد آرا را کسب کند در حالی که تا پیش از آن کمتر از یک درصد را در اختیار داشت.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =