206پرونده ساخت و ساز بررسی شد

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: در سال گذشته 206پرونده در کمیته فنی شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حمیدضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین با تشریح عملکرد مدیریت تدوین و نظارت مقررات شهرسازی این معاونت در سال گذشته گفت: 4بخشنامه جدید شهرسازی در زمینه های تکمیل اطلاعات ساختمان توسط کارشناس جهت محاسبه عوارض، تحقق ماده 4 قانون حمایت از معلولان، نصب تابلو مشخصات ساختمان قبل از شروع عملیات ساختمانی و نحوه صدور پروانه تعمیرات نمای ساختمان تصویب و ابلاغ شده است.
او بیان کرد: بررسی و تدوین ضوابط و مقررات شهرسازی، پیگیری و تصویب ضوابط، رفع نقص در ضوابط موجود، بهبود روش‌ها و عملکرد حوزه شهرسازی، آموزش کارکنان شهرسازی و نظارت بر عملکرد شهرسازی مناطق و... از وظایف مدیریت تدوین و نظارت مقررات شهرسازی این معاونت است.
ضیائی آموزش مسئولان و رابطین کمیسیون ماده پنچ مناطق سه گانه شهرداری، آموزش مسئولان کمیسیون ماده صد مناطق سه گانه شهرداری، آموزش اجرائیات مناطق سه گانه شهرداری و بازدید از روابط عمومی و شهرسازی مناطق سه گانه را از اقدامات مدیریت تدوین و نظارت مقررات شهرسازی این معاونت در سال98 عنوان کرد.
این مقام مسئول افزود: بروزرسانی بخشنامه های شهرسازی در راستای افزایش بهره‌برداری موثر از بخشنامه ها از مهمترین اقدامات این مجموعه در سال گذشته بود که در مراحل پایانی قرار دارد.
ضیائی ادامه داد: بروزرسانی بخشنامه‌های شهرسازی منجر به هماهنگ‌سازی بخشنامه‌ها و عملکرد حوزه های مناطق می‎شود و به صورت واحد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.
او برگزاری هفتگی جلسه هماهنگی با مسئولان شهرسازی مناطق سه گانه را از دیگر اقدامات مهم این معاونت در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در راستای یکسان‌سازی عملکرد شهرسازی مناطق سه گانه و ایجاد تعامل و هماهنگی بیشتر  این جلسات برگزار می شود و در این جلسات مسائل و مشکلات موجود در حوزه شهرسازی مناطق مورد بررسی قرار می‌گیرد تا تصمیمات لازم در این جلسه اتخاذ شود.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری هماهنگی با سازمان فاوا جهت رفع مشکلات سیستم آماری سرا، تهیه و تنظیم فرم پیش پرداخت در سیستم، تهیه و تنظیم فرم کمیته فنی، برگزاری آزمون کارشناسان فنی شهرسازی، تهیه و تنظیم سرفصل آموزش کارشناسان شهرسازی و تهیه و تنظیم چک لیست پایان کار ساختمانی را از دیگر اقدامات مهم در سال گذشته عنوان کرد.
این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته مدیریت تدوین و نظارت مقررات شهرسازی این معاونت اقدام به بررسی درخواست های مردمی و پیگیری و بازدید از پروژه‌ها و بازدید از ایمنی و آتشنشانی مجتمع های سطح شهر کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =