صادرات 83 میلیون دلاری کالاهای تولیدی چهارمحال و بختیاری

صداو سیما نوشت :صادرات کالاهای تولیدی چهارمحال و بختیاری 83 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

رییس اداره بازاریابی خارجی سازمان صمت استان گفت: در یکسال اخیر ۸۳ میلیون کالا از گمرک استان به خارج از کشور صادر شد، که ۴۷ میلیون دلار از این حجم صادرات از گمرک استان و ۳۷ میلیون دلار آن از مبادی گمرکات دیگر کشور انجام شده است. 
سیاوش نظری افزود:کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی عمده محصولات صادراتی استان به شمار می‌رود که به کشورهای عراق، افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی، آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت صادرشده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این نشست گفت: زمینه خواهرخواندگی شهرکرد و داغستان روسیه فراهم شده و با رفع کرونا و دعوت از مسئولان داغستان این خواهرخواندگی به طور رسمی امضاء می‌شود.
رستمی افزود:افزود: این خواهرخواندگی زمینه شکل‌گیری ارتباطات و همکاری در حوزه‌های گردشگری، صادرات و واردات کالا و خدمات، گردشگری سلامت و گردشگری علمی را فرهم می‌کند.
وی گفت:این خواهرخواندگی باید بین شهرداری شهرکرد و داغستان و اتاق‌های بازرگانی این دو منطقه امضاء شود، که مقدمات این موضوع فراهم شده و با عادی شدن روابط پس از رفع شیوع ویروس کرونا قطعی می‌شود

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1382886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =